PIP o nieprawidłowościach w zakresie pierwszej pomocy dla pracowników
Ponad 4 tys. pracodawców i innych podmiotów skontrolowanych w ub.r. przez Państwową Inspekcję Pracy (PIP) nie przygotowało instrukcji niesienia pierwszej pomocy albo opracowało ją błędnie.

Wiele firm nie wyznaczyło pracowników do jej udzielania albo ustanowiło nieodpowiednią ich liczbę, a ponad 3 tys. nie miało niezbędnych do tego środków - informuje Puls Biznesu.
Z informacji uzyskanych w Głównym Inspektoracie Pracy (GIP) wynika, że mniej nieprawidłowości zostało odnotowanych u tych pracodawców, u których badano okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy, przede wszystkich ciężkich, śmiertelnych i zbiorowych. Czynności te były prowadzone w 3,38 tys. zakładów. Brak instrukcji pierwszej pomocy lub ich błędne opracowanie stwierdzono w 57 z nich, niewyznaczenie osób do jej udzielenie lub niewłaściwą ich liczebność - w 100, a brak odpowiedniego wyposażenia - w 71.
Jakub Chojnicki, wicedyrektor Departamentu Nadzoru i Kontroli GIP wskazuje, że mniejsza skala nieprawidłowości wynika głównie z faktu, że zasadniczym obszarem zainteresowania organów PIP podczas kontroli powypadkowych jest łańcuch przyczynowo-skutkowy zdarzenia. Inspektorzy pracy podczas takich kontroli zwracają szczególną uwagę na czynniki środowiska pracy i elementy organizacji pracy, które mogły przyczynić się do wypadku. Organizacja pierwszej pomocy nie ma zasadniczego wpływu na zaistnienie takiego zdarzenia, dlatego częściej jest przedmiotem kontroli o charakterze profilaktycznym.
Więcej: www.pb.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)