Dziennik Gazeta Prawna/Rynek Zdrowia | 05-08-2019 10:23

Nieuczciwa sprzedaż wyrobów medycznych: nadal można zetknąć się z tym zjawiskiem

Praktyka zapraszania pacjentów na różnego rodzaju bezpłatne badania nie budzi zastrzeżeń, dopóki są one przeprowadzane przez wykwalifikowany personel medyczny.

Nadal można zostać wprowadzonym z błąd przez nieuczciwych sprzedawców wyrobów medycznych Fot. Archiwum

Sytuacja zmienia się, gdy badania przeprowadzane są nie przez lekarza, a przez pracownika działu sprzedaży „genialnych i skutecznych” urządzeń, który na tej podstawie "diagnozuje" pacjenta - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Jak zauważa DGP, praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. Przy tym przez pojęcie produktu, należy rozumieć również usługi.

Nieuczciwą praktyką rynkową jest m.in. zaniechanie wprowadzające w błąd, jeżeli pomija się istotne informacje potrzebne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy i tym samym powoduje się lub może powodować podjęcie przez niego decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.

Jak wskazuje DGP, zjawiskiem obecnym na rynku jest nie tylko wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwości oferowanych produktów, ale również wprowadzanie w błąd pacjentów w zakresie właściwości wyrobów medycznych czy suplementów diety i sugerowanie właściwości tożsamych do działania produktów leczniczych.

Więcej: serwisy.gazetaprawnapl