Lekarz kazał pacjentce z dzieckiem "wypier....ć". RPP chce przeprosin i szkoleń Lekarz w Słupsku użył wobec pacjentki obraźliwych słów. Teraz musi ja przeprosić. Fot. Shutterstock

Rzecznik Praw Pacjenta przeanalizował sprawę skandalicznego zachowaniu lekarza w Słupsku. Lekarz ma przeprosić kobietę a szpital  przeprowadzić szkolenie z poszanowania godności.

  • „Wypierd…ć za szklane drzwi z tym małym skurwysynem z mutacją" - miał powiedzieć lekarz w słupskim szpitalu do kobiety z dzieckiem
  • RPP nakazał lekarzowi przeprosić kobietę, a szpitalowi przeprowadzenie szkoleń dla pracowników z poszanowania godności pacjenta
  • Zarząd szpitala nie współpracuje już z lekarzem, którego dotyczy sprawa

Rzecznik Praw Pacjenta po zapoznaniu się z artykułem "Lekarz w słupskim szpitalu: wypier... za szklane drzwi z tym małym skur... z mutacją. Matka dziecka wstrząśnięta" z uwagi na skandaliczne zachowanie lekarza szpitala podjął z urzędu postępowanie wyjaśniające w kierunku sprawdzenia, czy doszło do naruszenia praw pacjenta, do poszanowania godności.

RPP: przeprosiny i szkolenia

W dniu 14 marca 2021 r. lekarz szpitala na zapytanie czy matka z chorym dzieckiem może wejść do poczekalni powiedział: „wypierd…ć za szklane drzwi z tym małym sku...synem z mutacją… Ty myślisz, że szczepionka mnie uchroni? Takie małe sku…syny są najgorsze”.

Po przeanalizowaniu sprawy RPP w dniu 19 kwietnia br. wydał stwierdzenie "naruszenia prawa pacjenta do godności małoletniego Kevina przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku" - informuje Dziennik Bałtycki.

Rzecznik Praw Pacjenta wniósł o pisemne przeproszenie matki dziecka (kopię przeprosin szpital ma przesłać do wiadomości Rzecznika) oraz przeprowadzenie przez szpital szkolenia podległego personelu z zakresu praw pacjenta do godności. Poproszono, aby listę osób obecnych na szkoleniu także przesłać do wiadomości Rzecznika.

Zarząd szpitala nie zatrudnia lekarza, którego dotyczy sprawa, ale współpracował z firmą z Gdyni, dla której pracuje medyk. Po opisanym przez media skandalu szpital zawiesił współpracę z firmą.

Relacja kobiety

14 marca kobieta, której dotyczy sprawa, udała się z dzieckiem do słupskiego szpitala, szukając pomocy w ramach nocnej opieki chorych.

Swoje doświadczenia opisała w liście do redakcji Głosu Pomorza.

"W niedzielę, 14 marca, około godziny około 12 pojechałam do szpitala po pomoc dla mojego małego dziecka, które ma rok i trzy miesiące. Dziecko było słabe, płaczliwe, z gorączką. Wcześniej zadzwoniłam, aby pielęgniarka wpuściła mnie do poczekalni. Były dwie panie pielęgniarki. Jedna kazała rozebrać się i poczekać z dzieckiem na doktora. Pani pielęgniarka poszła zgłosić do doktora, że jestem już z małym dzieckiem. Słów, które dochodziły z gabinetu, nie powinnam nigdy usłyszeć. Doktor do pani pielęgniarki mówił straszne słowa typu: „wypierd…ć za szklane drzwi z tym małym sku...synem z mutacją… Ty myślisz, że szczepionka mnie uchroni? Takie małe sku…syny są najgorsze” - czytamy w liście.

Kobieta zaznaczyła, że padło jeszcze wiele innych przykrych słów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.