Instytut Medycyny Pracy w Sosnowcu: długi, procesy sądowe, wydłużony czas likwidacji FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

Rada Ministrów opublikowała projekt rozporządzenia w sprawie likwidacji Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu.

Multimedia

PROJEKT IMPiZS.pdf

0,11 MB
typ pliku: Prezentacja PDF

  • Rząd zdecydował o przedłużeniu okresu likwidacji Instytutu Medycyny Pracy w Sosnowcu do 31 października
  • Są problemy z archiwizowaniem dokumentacji medycznej Instytutu i spłatą wszystkich wierzycieli
  • Ponadto Instytut nadal uwikłany jest w kilka toczących się procesów sądowych

Przypomnijmy, że cały proces likwidacji zadłużonego Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia środowiskowego w Sosnowcu miał pierwotnie zakończyć się 27 kwietnia 2021.

- Po upływie 17 z przewidzianych 18 miesięcy procesu likwidacji IMPiZŚ i analizie obecnego stanu procesu likwidacji, zachodzi konieczność wydłużenia tego procesu o 6 miesięcy, tj. do dnia 31 października 2021 r. (….) Dokonanie wydłużenia procesu likwidacji IMPiZŚ jest uzasadnione m.in. długim procesem archiwizacji dokumentacji, w tym dokumentacji medycznej Instytutu oraz licznymi toczącymi się sprawami sądowymi - czytamy w uzasadnieniu projektu (do pobrania powyżej w pliku pdf).

Likwidator podejmuje starania o zawarcie ugód

Ponadto Rada Ministrów wskazuje, że „według stanu na dzień 4 marca 2021 r. przeciwko Instytutowi toczyło się 22 postępowań sądowych (w tym 3 z powództwa byłych pracowników IMPiZŚ), których zakończenia aktualnie nie da się przewidzieć. W wielu sprawach likwidator IMPiZŚ podejmuje starania o zawarcie ugód pozasądowych by przyspieszyć bieg tych spraw, jednakże jest to utrudnione z uwagi na unikanie kontaktów z likwidatorem.”

Ponadto z powództwa Instytutu prowadzone jest postępowanie sądowe (cywilne) przeciwko 3 byłym pracownikom IMPiZŚ, którzy działali na szkodę Instytutu (w postępowaniu karnym szkoda IMPiZŚ została określona na kwotę ok. 11,5 mln zł).

W uzasadnieniu rządowym projektu zwraca się ponadto uwagę, że “konieczne będzie ogłoszenie kolejnego postępowania przetargowego na przechowywanie dokumentacji archiwalnej IMPiZŚ. Brak dokonania archiwizacji dokumentacji IMPiZŚ, wśród której znaczną część stanowi dokumentacja medyczna, powoduje brak możliwości wykreślenia Instytutu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, co oznacza, że nie może nastąpić formalne zakończenie działalności leczniczej Instytutu.”

Wierzyciele czekają na pieniądze

Zgodnie z przepisami, IMPiZŚ rozpoczął zbywanie mienia, a uzyskiwane z tego tytułu środki finansowe były przeznaczane na spłatę zaległych zobowiązań, jak również na pokrycie bieżących kosztów funkcjonowania Instytutu.

W związku z problemami ze sprzedażą mienia ruchomego (m.in. mienie IMPiZś jest trudno zbywalne), niemożliwe było uzyskanie wystarczających środków finansowych na zaspokojenie wszystkich wierzycieli. To kolejny powód, dla rząd zdecydował o przedłużeniu okresu likwidacji Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia środowiskowego w Sosnowcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.