Czy przychodnia może odmówić teleporady? Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości
Czy przychodnia POZ może odmówić pacjentowi teleporady? Stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta w tym zakresie nie pozostawia wątpliwości: przychodnie są zobowiązane do zapewnienia pacjentowi kontaktu z lekarzem w formie teleporady. RPP dodaje jednak ważne zastrzeżenie.

ZUS przypomina o ważnym terminie. Czas do 31 stycznia
Czy przychodnia może odmówić teleporady? Rzecznik Praw Pacjenta wyjaśnia
Co mam zrobić, gdy placówka lekarza rodzinnego (POZ - podstawowej opieki zdrowotnej) odmówiła mi teleporady - takie pytanie skierowano do Rzecznika Praw Pacjenta.
Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości: przychodnie są zobowiązane do zapewnienia pacjentowi kontaktu z lekarzem w formie teleporady.
- Skontaktuj się z rejestracją placówki medycznej, która poinstruuje Cię, w jaki sposób możesz skorzystać z porady lekarza - radzi w odpowiedzi rzecznik.
Dodaje jednak ważne zastrzeżenie: lekarz w wyniku rozmowy telefonicznej może uznać, że teleporada będzie niewystarczająca.
- Jeśli zechce zbadać Cię fizykalnie, powinieneś skorzystać z wizyty osobistej - dodaje RPP.
Natomiast w razie nieuzasadnionej odmowy udzielenia teleporady, sprawę można zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta pod numerem tel. 800 190 590.
Ważne zmiany w badaniach na koszt NFZ weszły w życie
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ZOBACZ KOMENTARZE (5)