Czy przychodnia może odmówić teleporady? Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości

Autor: KK • Źródło: Rynek Zdrowia23 stycznia 2023 20:02

Czy przychodnia POZ może odmówić pacjentowi teleporady? Stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta w tym zakresie nie pozostawia wątpliwości: przychodnie są zobowiązane do zapewnienia pacjentowi kontaktu z lekarzem w formie teleporady. RPP dodaje jednak ważne zastrzeżenie.

Czy przychodnia może odmówić teleporady? Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości
Czy przychodnia może odmówić teleporady? Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości Fot. AdobeStock

 

Czy przychodnia może odmówić teleporady? Rzecznik Praw Pacjenta wyjaśnia

Co mam zrobić, gdy placówka lekarza rodzinnego (POZ - podstawowej opieki zdrowotnej) odmówiła mi teleporady - takie pytanie skierowano do Rzecznika Praw Pacjenta.

Stanowisko RPP nie pozostawia wątpliwości: przychodnie są zobowiązane do zapewnienia pacjentowi kontaktu z lekarzem w formie teleporady. 

- Skontaktuj się z rejestracją placówki medycznej, która poinstruuje Cię, w jaki sposób możesz skorzystać z porady lekarza - radzi w odpowiedzi rzecznik.

Dodaje jednak ważne zastrzeżenie: lekarz w wyniku rozmowy telefonicznej może uznać, że teleporada będzie niewystarczająca.

- Jeśli zechce zbadać Cię fizykalnie, powinieneś skorzystać z wizyty osobistej - dodaje RPP.

Natomiast w razie nieuzasadnionej odmowy udzielenia teleporady, sprawę można zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta pod numerem tel. 800 190 590.





Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum