To musisz wiedzieć wyjeżdżając na urlop. "Wakacyjny Poradnik Pacjenta" od Rzecznika Praw Pacjenta

Autor: oprac. JKB • Źródło: RPP, Rynek Zdrowia05 lipca 2021 11:26

Tegoroczny "Wakacyjny Poradnik Pacjenta" został przygotowany pod kątem panującej obecnie pandemii, łącznie z najnowszymi zmianami w przepisach.

RPP opublikował pomocny "Wakacyjny Poradnik Pacjenta". Fot. Shutterstock
  • "Wakacyjny Poradnik Pacjenta" to coroczna broszura wydawana przez Rzecznika Praw Pacjenta
  • W poradniku możemy znaleźć konkretne i przydatne informacje dotyczące przede wszystkim praw pacjenta związanych z korzystaniem z systemu opieki podczas wyjazdu
  • W tegorocznym wydaniu broszury znajdziemy także m.in. zasady związane z zachowaniem reżimu sanitarnego oraz tym, jak się leczyć w czasie epidemii

Wakacyjny Poradnik Pacjenta – urlop w czasie pandemii. Co zawiera?

Rzecznik Praw Pacjenta przygotował tegoroczną, już siódmą wersję "Wakacyjnego Poradnika Pacjenta" z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej. Jak czytamy na oficjalnej stronie RPP, w broszurze znajdziemy zmiany, które obecnie obowiązują w przepisach.

Wakacyjna broszura RPP zawiera m.in:

  • uszczegółowione prawa pacjenta;
  • niezbędną wakacyjną apteczkę;
  • elektroniczne usługi medyczne;
  • gdzie się leczyć w czasie pandemii;
  • informacje o opiece bliskich nad dzieckiem;
  • informacje o korzystaniu z pomocy lekarza poza miejscem zamieszkania;
  • opis nagłych sytuacji i sposobów na korzystanie z pomocy SOR;
  • wyjaśnienie czym jest EKUZ;
  • przypomnienie zasad wprowadzonych na czas epidemii.

Wakacyjny Poradnik Pacjenta – co warto wiedzieć?

W opublikowanej broszurze znajdziemy bardzo ważną informację na temat EKUZ, czyli Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. To dokument wydawany przez NFZ w formie karty, która uprawnia do korzystania ze świadczeń zdrowotnych podczas pobytu na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej.

EKUZ pozwala na korzystanie z opieki medycznej w sytuacjach nagłych w placówkach działających w ramach powszechnego systemu ochrony zdrowia – to ważna informacja szczególnie dla osób zamierzających spędzić urlop poza Polską. Chcąc otrzymać EKUZ, wystarczy złożyć wniosek w dowolnym oddziale wojewódzkim NFZ razem z dokumentem potwierdzającym ubezpieczenie zdrowotne.

Ważny numer dla pacjenta

Oprócz przypomnienia zasad związanych z reżimem sanitarnym oraz zachowaniem dystansu społecznego, w biuletynie odnajdziemy także ważny numer i inne dane, które mogą być pomocne podczas urlopu. Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800 190 590 (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18). RPP zachęca także do kontaktu poprzez maila na adres kancelaria@rpp.gov.pl.

Całą treść biuletynu znajdziemy na stronie: https://www.gov.pl/web/rpp/wakacyjny-poradnik-pacjenta-urlop-w-czasie-epidemii2

 

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum