Prawie 10 mln zł wydało Ministerstwo Zdrowia na reklamy w publicznych mediach
W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy z Telewizją Polską oraz Polskim Radiem na łączną kwotę ponad 9 mln zł. Resort wyjaśnia, że tyle kosztowały m.in. kampanie "Planuję długie życie", "Profilaktyka 40 Plus" oraz "Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje".

- Czy Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy w 2021 roku z TVP SA oraz Polskim Radiem SA, czego dotyczyły oraz na jaką kwotę zostały zawarte?
- Z takimi pytaniami do resortu zdrowia - w ramach interpelacji poselskiej - zwróciła się wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska
- Ile dokładnie Ministerstwo Zdrowia wydało na reklamy w publicznych mediach?
Ile Ministerstwo Zdrowia wydało na reklamy w TVP i Polskim Radiu w 2021 roku?
Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia z pytaniami o to, czy ministerstwo zawarło umowy w 2021 roku z TVP SA oraz Polskim Radiem SA, czego dotyczyły oraz na jaką kwotę zostały zawarte.
W przesłanej na interpelację posłanki Koalicji Obywatelskiej odpowiedzi Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że w 2021 roku zawarło umowy:
- z Telewizją Polską S.A. na łączną kwotę 8 178 706,95 zł,
- z Polskim Radiem S.A. na łączną kwotę 1 030 837,52 zł.
Na Ministerstwo nałożony jest ustawowy obowiązek rozpowszechniania informacji
- Oprócz realizowania podstawowej polityki informacyjnej ministerstwo podejmuje także działania w ramach programów polityk zdrowotnych oraz narodowych programów wieloletnich, przyjmowanych przez polski rząd - tłumaczy resort zdrowia.
- Na ministerstwo, w tym zakresie nałożony jest ustawowy obowiązek rozpowszechniania informacji o tych programach oraz komunikowania społeczeństwu, jak ważna jest dbałość o zdrowie i prawidłowe
kształtowanie wśród obywateli postaw prozdrowotnych - dodano w odpowiedzi.
Umowy obejmowały emisję na kanałach dodatkowych
Ministerstwo wyjaśnia, że w ramach zawartych umów prowadziło kampanie dotyczące m.in programów:
- "Planuję długie życie" - kampania profilaktyki nowotworowej,
- "Profilaktyka 40 Plus" - kampania o znaczeniu i korzyściach wykonywania badań profilaktycznych,
- "Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje" - kampania mająca na celu zwrócenie uwagi na problemy psychiczne dzieci i młodzieży.
- Umowy w ramach ww. kampanii zawierane były na zakup czasu antenowego w celu emisji spotów, jak również w celu produkcji i emisji audycji - tłumaczy ministerstwo.
- Emisja spotów i audycji dotyczyła wielu obszarów i oprócz emisji na głównych kanałach obejmowała emisję na kanałach dodatkowych TVP i Polskiego Radia oraz na 16 antenach ośrodków regionalnych TVP - podkreślono w odpowiedzi.
Pełna odpowiedź Ministerstwa Zdrowia do pobrania poniżej.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
DO POBRANIA
- Odpowiedź MZ ws kampanii w TVP.pdf Prezentacja PDF • 0,12 MB
ZOBACZ KOMENTARZE (0)