×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Prawie 10 mln zł wydało Ministerstwo Zdrowia na reklamy w publicznych mediach

Autor: oprac. MP • Źródło: Sejm/Rynek Zdrowia16 marca 2022 18:48

W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy z Telewizją Polską oraz Polskim Radiem na łączną kwotę ponad 9 mln zł. Resort wyjaśnia, że tyle kosztowały m.in. kampanie "Planuję długie życie", "Profilaktyka 40 Plus" oraz "Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje".

Prawie 10 mln zł wydało Ministerstwo Zdrowia na reklamy w publicznych mediach
Ile Ministerstwo Zdrowia wydało na reklamy w TVP? Zapytała o to posłanka Kidawa-Błońska. Fot. AdobeStock
  • Czy Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy w 2021 roku z TVP SA oraz Polskim Radiem SA, czego dotyczyły oraz na jaką kwotę zostały zawarte?
  • Z takimi pytaniami do resortu zdrowia - w ramach interpelacji poselskiej - zwróciła się wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska
  • Ile dokładnie Ministerstwo Zdrowia wydało na reklamy w publicznych mediach?

Ile Ministerstwo Zdrowia wydało na reklamy w TVP i Polskim Radiu w 2021 roku?

Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia z pytaniami o to, czy ministerstwo zawarło umowy w 2021 roku z TVP SA oraz Polskim Radiem SA, czego dotyczyły oraz na jaką kwotę zostały zawarte.

W przesłanej na interpelację posłanki Koalicji Obywatelskiej odpowiedzi Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że w 2021 roku zawarło umowy:

  • z Telewizją Polską S.A. na łączną kwotę 8 178 706,95 zł,
  • z Polskim Radiem S.A. na łączną kwotę 1 030 837,52 zł.

Na Ministerstwo nałożony jest ustawowy obowiązek rozpowszechniania informacji

- Oprócz realizowania podstawowej polityki informacyjnej ministerstwo podejmuje także działania w ramach programów polityk zdrowotnych oraz narodowych programów wieloletnich, przyjmowanych przez polski rząd - tłumaczy resort zdrowia. 

- Na ministerstwo, w tym zakresie nałożony jest ustawowy obowiązek rozpowszechniania informacji o tych programach oraz komunikowania społeczeństwu, jak ważna jest dbałość o zdrowie i prawidłowe
kształtowanie wśród obywateli postaw prozdrowotnych - dodano w odpowiedzi.

Umowy obejmowały emisję na kanałach dodatkowych

Ministerstwo wyjaśnia, że w ramach zawartych umów prowadziło kampanie dotyczące m.in programów:

  • "Planuję długie życie" - kampania profilaktyki nowotworowej,
  • "Profilaktyka 40 Plus" - kampania o znaczeniu i korzyściach wykonywania badań profilaktycznych,
  • "Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje" - kampania mająca na celu zwrócenie uwagi na problemy psychiczne dzieci i młodzieży.

- Umowy w ramach ww. kampanii zawierane były na zakup czasu antenowego w celu emisji spotów, jak również w celu produkcji i emisji audycji - tłumaczy ministerstwo. 

- Emisja spotów i audycji dotyczyła wielu obszarów i oprócz emisji na głównych kanałach obejmowała emisję na kanałach dodatkowych TVP i Polskiego Radia oraz na 16 antenach ośrodków regionalnych TVP - podkreślono w odpowiedzi. 

Pełna odpowiedź Ministerstwa Zdrowia do pobrania poniżej.

 

DO POBRANIA

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
    PARTNERZY SERWISU
    partner serwisu
    partner serwisu

    Najnowsze