Posobkiewicz: Nie żałuję. Robiąc coś z pasją można osiągnąć lepsze efekty Marek Posobkiewicz. Fot. PTWP.

- Absolutnie nie żałowałem tego, co zrobiłem. Wiem, że wystawiałem się na wszechobecny w świecie wirtualnym hejt, ale misja dotarcia do jak największej liczby osób była dla mnie ważniejsza niż to, że mogę być przez kogoś skrytykowany - mówi Rynkowi Zdrowia Marek Posobkiewicz, były Główny Inspektor Sanitarny, zapamiętany również jako raper Gisu.

Rynek Zdrowia: 20 lipca złożył pan rezygnację z funkcji Głównego Inspektora Sanitarnego. Na stanowisku tym spędził pan w sumie 6 lat (część jako p.o.). Co zapamięta pan jako największe wyzwanie?
Marek Posobkiewicz:
 - Najpoważniejszym wyzwaniem była wielość i różnorodność spraw. GIS zajmuje się szeroko rozumianym zdrowiem publicznym. W tym pojęciu mieści się m.in. bezpieczeństwo żywności, bezpieczeństwo wody, dopalacze, suplementy diety, bezpieczeństwo radiologiczne, medycyna pracy.  Na pewno dużym wyzwaniem było zabezpieczenie pod kątem sanitarnym i epidemiologicznym Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro2012, podczas których do kilku miast w Polsce przybyło z Europy wiele tysięcy ludzi. Drugą ogromną imprezą były Światowe Dni Młodzieży w 2016 r. To były wielkie wydarzenia masowe, ale nie mniej wymagająca jest codzienność.

W 40-milionowym kraju dochodzi do licznych zatruć pokarmowych, do wyłączenia wodociągów czy kąpielisk ze względu na bezpieczeństwo wody. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo wody i kąpielisk, wprowadziliśmy ''Serwis kąpieliskowy'', który cieszył się dużą popularnością wśród turystów. W ciągu weekendu serwis odnotowywał kilkadziesiąt tysięcy wejść. Jeśli ktoś wybiera się nad wodę, sprawdzał, czy kąpielisko jest czynne, czy woda nadaje się do kąpieli.

Czytaj też: GIS: specjalny serwis kąpieliskowy zanotował ponad 800 tys. wejść

Wprowadziłem nowe metody komunikacji ze społeczeństwem. Okazały się skuteczne w dotarciu do dużej grupy osób. Nasze wcześniejsze materiały były profesjonalnym, grzecznym przekazaniem informacji. Były dostępne na naszej stronie, ale miały jedynie kilka tysięcy odsłon. Po zmianie systemu komunikacji informacje podane w nowej formie oglądają setki tysięcy, a nawet miliony osób - przy okazji oglądają i te starsze materiały. Czyli okazało się to skuteczne.

Nazywa to pan skromnie wprowadzeniem nowych metod komunikacji, ale przecież to było odwieszenie garnituru do szafy i założenie bluzy z kapturem... Czy nie żałował pan tego ruchu?
- Absolutnie nie żałowałem tego, co zrobiłem. Wiem, że wystawiałem się na wszechobecny w świecie wirtualnym hejt, ale misja dotarcia do jak największej liczby osób była dla mnie ważniejsza niż to, że mogę być przez kogoś skrytykowany.

comments powered by Disqus

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.