Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie
NFZ. Przywrócona została obsługa klienta w siedzibach głównych, Delegaturach oraz Punktach Obsługi Klientów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie
1 marca Narodowy Fundusz Zdrowia przekazał, że 28 lutego przywrócona została w pełnym zakresie działalność Sal Obsługi Klientów w siedzibach głównych, Delegaturach oraz Punktach Obsługi Klientów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.
Przy tej okazji NFZ przypomina, jakie sprawy można załatwić w placówkach Funduszu.
Sprawy, które można załatwić w oddziałach wojewódzkich Funduszu:
- uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat
- tymczasowo zastępujący EKUZ;
- potwierdzić Profil Zaufany;
- podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
- zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne;
- potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
- uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością
- NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym, Narodowym Programie Szczepień i aktualnych wytycznych związanych z zapisem na szczepienia.
Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce:
- na sale obsługi klientów mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką oraz zdezynfekują ręce – dyspensery umieszczone są przy wejściu do Sal;
- utrzymanie co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami;
- oddziały wojewódzkie NFZ udostępniają 50 procent miejsc siedzących w strefie oczekiwania na obsługę;
- po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
- Przed wejściem do Sal nadal pozostaje skrzynka podawcza, w której będą Państwo mogli zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów - dodają przedstawiciele NFZ. Zachęcają również do kontaktu z oddziałami wojewódzkimi NFZ bez wychodzenia z domu, za pomocą usługi e-Doradca NFZ.
- E-doradca NFZ, to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Wystarczy kliknąć w link, wybrać swój oddział wojewódzki Funduszu, dogodny termin, godzinę i temat spotkania - przypomina Fundusz.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)