Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie

Autor: oprac. JPP • Źródło: Narodowy Fundusz Zdrowia01 marca 2022 09:19

NFZ. Przywrócona została obsługa klienta w siedzibach głównych, Delegaturach oraz Punktach Obsługi Klientów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie
Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie Mat. NFZ

 

Obsługa klienta NFZ znów działa stacjonarnie

1 marca Narodowy Fundusz Zdrowia przekazał, że 28 lutego przywrócona została w pełnym zakresie działalność Sal Obsługi Klientów w siedzibach głównych, Delegaturach oraz Punktach Obsługi Klientów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.

Przy tej okazji NFZ przypomina, jakie sprawy można załatwić w placówkach Funduszu.

Sprawy, które można załatwić w oddziałach wojewódzkich Funduszu:

  • uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat
  • tymczasowo zastępujący EKUZ;
  • potwierdzić Profil Zaufany;
  • podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
  • zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne;
  • potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
  • uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością
  • NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym, Narodowym Programie Szczepień i aktualnych wytycznych związanych z zapisem na szczepienia. 

Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce:

  • na sale obsługi klientów mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką oraz zdezynfekują ręce – dyspensery umieszczone są przy wejściu do Sal;
  • utrzymanie co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami;
  • oddziały wojewódzkie NFZ udostępniają 50 procent miejsc siedzących w strefie oczekiwania na obsługę;
  • po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.

- Przed wejściem do Sal nadal pozostaje skrzynka podawcza, w której będą Państwo mogli zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów - dodają przedstawiciele NFZ. Zachęcają również do kontaktu z oddziałami wojewódzkimi NFZ bez wychodzenia z domu, za pomocą usługi e-Doradca NFZ.

- E-doradca NFZ, to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Wystarczy kliknąć w link, wybrać swój oddział wojewódzki Funduszu, dogodny termin, godzinę i temat spotkania - przypomina Fundusz.

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum