Mnożą się akcje i programy zdrowotne. Czy sprawdzamy ich skuteczność?

Autor: Wojciech Kuta/Rynek Zdrowia • • 08 grudnia 2017 05:49

- Nie możemy jednak formułować tych celów na przykład w taki sposób: „Udział celebrytów w kampanii wpłynie na osiągnięcie lepszych wyników leczenia”. Nie wiemy bowiem między innymi tego, ilu tak naprawdę ludzi interesuje życie jakiejś gwiazdy ekranu czy innej popularnej osoby - podkreślał.

Wskazywał, że planując kampanię najpierw trzeba możliwie dokładnie wybrać grupę docelową, będącą adresatem naszego przekazu - między innymi określając, czy są to osoby zdrowe, czy już cierpiące na daną chorobę, której dotyczyć będzie kampania, akcja edukacyjna lub program polityki zdrowotnej.

Samorządy radzą sobie coraz lepiej
Zdaniem dr. Michała Brzezińskiego, samorządy w naszym kraju coraz lepiej radzą sobie z właściwym określaniem celów programów i kampanii zdrowotnych oraz odpowiednim wyborem grupy mieszkańców, do których takie działania są adresowane.

- Duża w tym zasługa AOTMiT. Agencja pokazuje, że z jednej strony potrafi negatywnie zaopiniować jakiś program, z drugiej jednak strony wyjaśnia, jakie jego elementy należy poprawić, na co zwrócić szczególną uwagę, jakich błędów nie popełniać itd. Ważne jest także to, że AOTMiT ujawnia dane jednostek samorządu terytorialnego, które wystąpiły do Agencji o opinię w sprawie programu zdrowotnego - wylicza ekspert.

- Nie widzę więc problemu w tym, aby z tej jawności korzystać. Samorząd planujący przeprowadzenie programu polityki zdrowotnej może skontaktować się z innym samorządem, którego projekt uzyskał już pozytywną opinię AOTMiT. Zanim sami przystąpimy do działania, zapytajmy innych o doświadczenia w przygotowaniu i realizacji podobnego projektu - podsumowuje dr Michał Brzeziński.

***

Wybór i nagrodzenie jednostek samorządu terytorialnego, które w sposób najbardziej efektywny realizują zadania związane z promocją zachowań prozdrowotnych, edukacją zdrowotną i profilaktyką wybranych chorób - taki jest główny cel Konkursu "Zdrowy Samorząd" organizowanego przez redakcje PortalSamorzadowy.pl, portalu i magazynu Rynek Zdrowia wraz z wydawcą, Grupą PTWP.

Laureaci wyłonieni zostaną przez Radę Konsultacyjną . Uczestnikami Konkursu mogą być jednostki samorządu terytorialnego na poziomie gminy, powiatu i województwa.

Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszenia udziału w Konkursie:
www.rynekzdrowia.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum