Irytujące oczekiwanie na połączenie z rejestracją. Co zrobić, gdy nie da się dodzwonić do przychodni?

Autor: oprac. JKB • Źródło: RPP, Rynek Zdrowia17 września 2022 06:00

Pacjent dzwoni do przychodni, ale nie może skontaktować się z pracownikiem rejestracji. Co należy zrobić? RPP wyjaśnia: jeżeli pacjent ma trudności dostępem do rejestracji jest to niezgodne z prawami pacjenta.

Irytujące oczekiwanie na połączenie z rejestracją. Co zrobić, gdy nie da się dodzwonić do przychodni?
RPP o kontakcie z przychodnią i rejestracją. Fot. AdobeStock
  • Często w przypadku umawiania wizyt do lekarza przychodni wymagana jest telefoniczna rejestracja
  • Co jednak w przypadku, gdy mimo oczekiwania przez kilkanaście minut na rozmowę nadal nie można połączyć się z pracownikiem rejestracji?
  • Rzecznik Praw Pacjenta jasno podkreśla, że tego typu działanie jest wbrew prawom pacjenta – w przypadku nieprawidłowości, należy to zgłosić do Rzecznika pod bezpłatnym numerem

Bezowocny kontakt z przychodnią. Co robić?

Rzecznik Praw Pacjenta odpowiedział po raz kolejny na najbardziej naglące pytanie dotyczące przychodni POZ. Tym razem RPP pochylił się nad kwestią związaną z brakiem kontaktu ze strony przychodni podczas prób dodzwonienia się do rejestracji.

- Dodzwaniam się do swojej przychodni, automat informuje mnie, która jestem w kolejce. Mimo oczekiwania kilkanaście minut nadal nie mogę porozmawiać pracownikiem rejestracji. Co mogę w takiej sytuacji zrobić? – brzmi pełne pytanie.

Rzecznik nie ma wątpliwości, że w tym przypadku doszło do działań niezgodnych z prawami pacjenta. Podsumował również całą sytuację.

- Placówki medyczne mają obowiązek zapewnić swoim pacjentom realną możliwość kontaktu z rejestracją i wyznaczenia terminu uzyskania porady lekarskiej. Nie ma znaczenia czy placówka w ogóle nie odbiera telefonów czy centrala telefoniczna każe oczekiwać na zgłoszenie pracownika rejestracji. Jeżeli pacjent ma trudności dostępem do rejestracji jest to niezgodne z prawami pacjenta – czytamy.

I dodał: "jeśli masz problemy z rejestracją do swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej zgłoś to do Rzecznika Praw Pacjenta pod numer bezpłatnej infolinii 800 190 590".

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum