Konieczny jest feedback skuteczności wydatków w systemie
Jak mówił Radosław Sierpiński, pełniący obowiązki prezesa Agencji Badań Medycznych, rolą decydentów w ochronie zdrowia jest alokowanie środków w profilaktykę kardiologiczną czy onkologiczną, aby nie doprowadzić pacjentów do medycyny naprawczej.

- Tylko wtedy, przy ograniczonych środkach finansowych ochrony zdrowia, możemy zapewnić polskim pacjentom dobrą opiekę i właściwe postępowanie - twierdził.

- Z punktu widzenia Agencji Badań Medycznych, która w przyszłym roku będzie dysponowała budżetem ponad 300 mln zł, podstawową rolą będzie prowadzenie niekomercyjnych badań klinicznych, stworzenie środowiska dla polskich badaczy, a dla pacjentów dostępu do najnowszych technologii. Jako instytucja publiczna musimy podjąć odpowiedzialność społeczną i tym pacjentom, którzy mieli nieszczęście zachorować na choroby rzadkie, umożliwić testowanie nowych technologii oraz dostęp do opieki na najwyższym poziomie - mówił Sierpiński.

Podkreślał, że rolą ABM będzie też raportowanie ministrowi zdrowia pełnych danych dotycząc potrzeb społecznych, działań profilaktycznych i koniecznych do podejmowania właściwych decyzji w ochronie zdrowia.

- Dzisiaj tak naprawdę nie wiemy, czy właściwie wydatkujemy środki publiczne, bo nie mamy feedbacku z systemu. Nie wiemy, czy kolejne złotówki do AOS spowodowały, że kolejki tam się zmniejszyły i o ile osób. A może wydanie tej ''złotówki'' byłoby skuteczniejsze z punktu widzenia POZ? Działalność analityczna ABM pozwoli na to, że będziemy otrzymywać pełniejsze informacje z systemu - po to, aby decydenci mogli podejmować trafne i skuteczne decyzje - podkreślał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.