×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"

Autor: PAP/Rynek Zdrowia03 grudnia 2013 15:49

70 tys. uczniów z 700 szkół w kraju wzięło udział w pierwszym roku ogólnopolskiej kampanii promującej mleko "Mam kota na punkcie mleka", którą realizuje Polska Izba Mleka z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022
Z badań przeprowadzonych na rzecz programu przez Instytut Badawczy ProPublicum wynika, że 95 proc. badanych dzieci w wieku 7-9 lat objętych kampanią uważa, że picie mleka jest "cool" - podała we wtorek w przesłanym komunikacie Polska Izba Mleka z siedzibą w Białymstoku. Ogółem w badaniach wzięło udział około 900 uczniów ze szkół podstawowych, ale też gimnazjów.

Główny cel kampanii to promocja spożycia mleka i jego przetworów, akcentowanie walorów odżywczych tych produktów. W 2014 roku organizatorzy kampanii chcą dotrzeć do kolejnych 100 tys. uczniów z tysiąca szkół w kraju - poinformowała Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Z przeprowadzonych w ramach kampanii badań wynika, że mleko i inne produkty mleczne coraz częściej znajdują się w menu młodych ludzi. Dzieci i młodzież najchętniej jedzą jogurty, mleko i płatki z mlekiem. Młodsze dzieci chętniej piją także kakao i jedzą serki homogenizowane.

"Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.)" - podkreślono w komunikacie.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
    PARTNERZY SERWISU
    partner serwisu
    partner serwisu
    partner serwisu

    Najnowsze