Podkreśla, że podejmując działania w przestrzeni publicznej należy spodziewać się hejtu, ponieważ jest to nieodłączna aktywność części osób w sieci. Aktywność tym większa i łatwiej zauważalna im częściej wpadamy na pomysły kontrowersyjne lub niestandardowe.

- Hejt nie zawsze więc wynika z krytyki konkretnego działania. Cześć internautów hejtuje, bo hejtuje, taki ma sposób bycia w internecie - wyjaśnia medioznawca.

Uważa, że nietypowe działania, takie jak twórczość rapera GIS-a, są jak najbardziej na miejscu, ponieważ w obecnym natłoku newsów trudno przebić się szerzej z jakimkolwiek komunikatem.

- Jeśli chce się dotrzeć do szerszego grona odbiorców, przekaz musi być nietypowy. W tym kontekście na przykład rapowanie i język tych utworów są jak najbardziej na miejscu. Zostały dobrane z myślą o odbiorcach - nastolatkach, ludziach młodych. W życiu publicznym w Polsce mamy dość dużo sztywności, napięć, wręcz agresji. Działalność na większym luzie daje wytchnienie, budzi uśmiech. U niektórych będzie to uśmiech politowania, ale do tego trzeba mieć dystans jako nadawca i odbiorca. Jako odbiorca muszę mieć też świadomość, że ktoś nie robi z siebie pajaca, tylko ma do przekazania coś ważnego w oryginalny sposób - podsumowuje Paweł Wieczorek.

Wgląd w istotę rzeczy
Paweł Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej, wydawcy portalu kampaniespoleczne.pl uważa zaś, że kampanie prozdrowotne powinny być wyraziste i odważne, ale...

-... nie muszą być kontrowersyjne. Trzeba też zachować odpowiedni poziom, aby nie zostało to wyśmiane. Przede wszystkim nie należy udawać i podszywać się pod grupę docelową - wskazuje.

Najważniejsze, aby rozumieć grupę docelową i odwołać się do wartości i stylistyki jaka jest dla tej grupy ważna. Kluczowy jest dobrze przemyślany insight, czyli zrozumienie istoty rzeczy.

- Czyli są to kampanie, które odwołują się do sposobu myślenia danej grupy docelowej - mówi Rynkowi Zdrowia Paweł Prochenko.

Jako przykład bardzo udanej kampanii wskazuje na opartą na dobrze zdefiniowanym insighcie ogólnopolską kampanię realizowaną przez GIS ''Melanż. Oczekiwania vs. Rzeczywistość''. Składało się na nią 10 spotów video, a w nich skrajnie kontrastowe obrazy, pokazujące, jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek. Elementem kampanii był również test ''Jakim typem melanżowicza jesteś?'' utrzymany w konwencji popularnych quizów wiedzowo-rozrywkowych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.