W tym przypadku cel uświęcał środki

Dr Krystian Dudek, specjalista w zakresie komunikacji społecznej i PR, postawę i formę komunikacji Marka Posobkiewicza ocenia z punktu widzenia skuteczności, a tu ''trudno zarzucić mu jej brak''.

- Nie da się ukryć, że zaskakiwał. Zdaniem niektórych budził kontrowersje czy nawet szokował - ale nikt nie odbierze mu tego, że pomagało to w nagłaśnianiu wybranych problemów. W kampaniach społecznych cel uświęca środki i ta machiavellistyczna zasada powoduje, że używa się różnych środków wyrazu i przekazu, by osiągnąć jak największe zainteresowanie, rozpoznawalność, zbudować zasięgi w internecie - mówi Rynkowi Zdrowia dr Dudek.

Wskazuje, że Marek Posobkiewicz adresował przekazy do różnych grup docelowych, a rapowanie o dopalaczach było jego zdaniem strzałem w dziesiątkę.

- Trudno sobie wyobrazić, że młodzi ludzie czytaliby np. komunikat wydany przez urzędnika, natomiast rapowaną przyśpiewkę opublikowaną na Youtube na pewno zobaczyli chętniej. W działaniach profilaktycznych nie bójmy się oryginalności, jeśli jest uzasadniona i skuteczna. W tym przypadku zasada ''wyróżnij się albo zgiń'' pomaga dotrzeć do większej grupy odbiorców, a tym samym zwrócić uwagę na problem, z którym walczymy - uważa ekspert.

- Być może przykład działań Marka Posobkiewicza to także znak czasu, że urzędnicy powinni wyjść poza pewne ramy i kształtować przekaz na miarę naszych czasów - taki, jaki dzisiejsza widownia chętnie podejmie - uważa specjalista w zakresie komunikacji społecznej i PR.

Aby pozyskać szerokie grono, przekaz musi być nietypowy
Paweł Wieczorek, medioznawca, specjalista od social mediów z Uniwersytetu SWPS, zwraca uwagę, że trzeba być świadomym swojej wartości i czuć się pewnie w własnej roli, na swoim stanowisku, żeby podejmować tak niestandardowe działania.

- Taka pewność siebie jest dobra, jeśli wynika z przekonania o znaczeniu tego, co się robi, zwłaszcza znaczeniu dla dobra ogółu. Przecież oczekujemy od urzędnika, że nie będzie kunktatorski, wolimy, aby działał śmiało i zdecydowanie - mówi Rynkowi Zdrowia Wieczorek.

Jednocześnie przyznaje, że osoby takie jak Marek Posobkiewicz pozostaną wyjątkami.

- Do śmiałego wyjścia poza utarte szlaki, zwłaszcza wśród osób z tytułami naukowymi lub na wyższych stanowiskach, potrzebne jest przekonanie, którego nie zachwieją znajomi, mówiący ''wyprawiasz głupoty'' czy ''to ci nie przystoi’’. Takiej osoby nie zachwieje też hejt - wskazuje Paweł Wieczorek.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.