Spot antynikotynowy, w którym mała dziewczynka mówi, że boi się tylko jednej rzeczy: śmierci swojej mamy-palaczki, zdaniem ekspertów może wystraszyć dzieci. Twórcy reklamy twierdzą, że jest ona skuteczna i może skłonić wiele osób do rzucenia palenia - informuje za BBC witrualnapolska.pl.

Materiał pojawił się w brytyjskiej telewizji i radiu. Słychać w nim głos małej dziewczynki, która przekonuje, że nie boi się ciemności, pająków, klaunów, ale tego, że jej mama, która pali papierosy, umrze.

Emisja  wywołała wiele skarg. Zdaniem ekspertów z Advertising Standards Authority jest ona szokująca i może wystraszyć dzieci, które widząc rodzica z papierosem, będą przekonane, że nieuchronnie on umrze.

Dlatego, ich zdaniem, reklama nie powinna być emitowana w ciągu dnia, a tylko po godzinie 19.30, kiedy większość dzieci kładzie się spać.

Twórcy spotu uważają, że może on skłonić wiele osób do rzucenia palenia. – Przekaz jest adresowany do dorosłych palaczy, szczególnie tych, którzy są rodzicami. Żeby był skuteczny, musi szokować. Rozumiemy jednak, że dla dzieci reklama ta może być nieodpowiednia – mówią autorzy.

W podobnym tonie wypowiedział się rzecznik brytyjskiego Ministerstwa Zdrowia, którego zdaniem reklama nie ma na celu szokować, ale skłonić dorosłych palaczy do tego, aby pomyśleli o tym, jaki wpływ ich nałóg ma na ich bliskich.

Kampania, w której częścia jest kontrowersyjny spot, okazała się bardzo skuteczna w grupie osób, których najtrudniej przekonać do rzucenia palenia.

Liczba palaczy w Wielkiej Brytanii spada, ale wciąż pali ponad jedna piąta dorosłych wyspiarzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.