Warszawa: mało klientów w sklepach i galeriach; pusto w komunikacji miejskiej FOT. Shutterstock (zdjęcie ilustracyjne)

Mija tydzień odkąd Warszawa znalazła się w tzw. czerwonej strefie, w której obowiązują dodatkowe obostrzenia związane z zatrzymaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa. O tego weekendu zdecydowano też o kolejnych, m.in. tym, że gastronomia będzie mogła działać tylko na wynos.

Od soboty (24 października) cała Polska stała się strefą czerwoną - poinformował w piątek premier Mateusz Morawiecki. Jak dodał, sytuacja epidemiczna nadal jest niedobra i mamy do czynienia z dynamicznym wzrostem zakażeń koronawirusem. Dlatego - jak tłumaczył - działania muszą być bardzo zdecydowane, by zahamować przyrosty zakażeń.

Po tygodniu "czerwonej strefy" w stolicy widać, że mieszkańcy miasta coraz bardziej przestrzegają nakazów, które można zaobserwować od razu, czyli zakrywania ust i nosa. Widzi się mniej osób, które mają założoną maseczkę nieprawidłowo, a takich którzy jej nie mają, prawie nie ma. Szczególnie, kiedy pójdzie się do centrum handlowego czy sklepu. W sobotnie przedpołudnie na ulicach są raczej ci warszawiacy, którzy muszą coś załatwić czy kupić.

Obostrzenia, które ograniczają liczbę osób mogących na raz robić zakupy, nie powodują jednak uporczywych dla klientów kolejek. I tak np. w centrum handlowym Galeria Wileńska klienci zakupy robią jak zwykle. W sklepach nie ma tłumów, raczej pojedyncze osoby. Trochę więcej osób przed południem jest w dużym supermarkecie spożywczym w tym centrum. Podobnie jest w supermarkecie spożywczym przy ul. Kijowskiej. Wśród kupujących nadal są też seniorzy, którzy według zaleceń mieli ograniczyć swoją aktywność poza domem.

Jeśli pojawiają się kolejki, to w punktach, gdzie można kupić pieczywo lub przy niektórych aptekach. Zwykle jest to kilka osób, które stoją poza sklepem i czekają, aż będą mogły wejść. Warszawiacy starają się przestrzegać przy tym odpowiedniego dystansu i stają od siebie w pewnych odległościach. Takie informacje zresztą wiszą w każdym punkcie czy sklepie. Podobnie powszechne są płyny do dezynfekcji.

- Dzisiaj ruch jest zwykły jak na takie godziny w weekend. Ludzie rano przychodzą do nas po pieczywo. Raczej nie robią dużych zakupów. Pewnie jak w zeszłym tygodniu trochę ludzi będzie też po południu, bo jutro mało co jest otwarte - powiedziała PAP sprzedawczyni sklepu spożywczego na Saskiej Kępie, pytana czy od zeszłego tygodnia coś zmieniło się jeśli chodzi o zachowanie, czy ilość klientów.

Od tej soboty, co jest nowością w stosunku do zeszłego tygodnia, decyzją premiera gastronomia działa tylko na wynos. Stosowne informacje pojawiły się już na szybach części restauracji czy innych punktów gastronomicznych.

Mniejszy ruch panuje również w komunikacji miejskiej. Wszyscy pasażerowie mają maseczki. Widać również, że starają się zajmować co drugie miejsce. W sobotnie przedpołudnie udaje się to bez problemu. Np. tramwaj numer siedem jadący w kierunku centrum z okolicy Dworca Wschodniego mimo kolejnych przystanków nadal jest dość pusty. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.