W Polsce przybywa wegetarian? Być może, ale rusza też kampania informacyjna o walorach mięsa

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 19 listopada 2019 16:00

Związek Polskie Mięso rozpoczął kampanię informacyjną nt. walorów mięsa drobiowego i wieprzowego. Projekt ma popularyzować najnowsza wiedzę na ten temat, a także prezentować fakty i obalać mity związane ze spożywaniem mięsa - poinformował we wtorek (19 listopada) prezes Związku Witold Choiński.

W Polsce przybywa wegetarian? Być może, ale rusza też kampania informacyjna o walorach mięsa
Statystyczny Polak w ubiegłym roku zjadł ok. 27 kg drobiu i ok. 40 kg wieprzowiny. Fot. Archiwum

Jest to już druga edycja kampanii "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" pod hasłem "białe czy czerwone" - drób czy wieprzowina.

- Zdecydowaliśmy się na kontynuację projektu, ponieważ mamy świadomość tego, ile jest jeszcze do zrobienia w obszarze popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa - tłumaczy Choiński.

Jak mówił, wśród konsumentów nadal powtarzane są mity na temat szkodliwości spożywania mięsa, kampania ma je odkłamywać. Np. często jest powtarzany mit, że wieprzowina jest tłusta i ma najwięcej kalorii z mięs, że zawiera dużo cholesterolu.

- Tymczasem np. 100 gram szynki wieprzowej - to 118 kalorii, a 100 g pasztetu z fasoli to aż 260 kcal. Ostatnie badania wykazały, że na skutek zmian w hodowli świń, wieprzowina jest znacznie mniej tłusta niż wcześniej uważano. Np. schab zawiera jedynie 2-2,5 proc. tłuszczu. Ponadto zawiera ona bardzo korzystny stosunek kwasów omega3-omega6 - przekonywał prezes Polskiego Mięsa.

Autorzy kampanii będą przekonywać, że mięso jest niezbędne w diecie, m.in. dlatego, że zawiera dużo, łatwo przyswajalnego żelaza, a spożywanie drobiu pomaga w profilaktyce wielu chorób. Znajdujące się, bowiem witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A,E,D,K oraz rozpuszczalne w wodzie B1,B2,B12. Substancje te biorą udział w syntezie białek krwi, które korzystanie wpływają na powrót do zdrowia.

Kampania ma być też okazją do informowania społeczeństwa o tym, na co powinni zwracać uwagę przy zakupie mięsa, m.in. chodzi o sprawdzanie jego pochodzenia, takie dane powinny znajdować się na etykiecie produktu. Według Choińskiego, konsument nie powinien bać się kupowania produktów pakowanych.

Ekspertem ds. merytorycznych kampanii jest prof. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk o Żywienia Człowieka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jak stwierdziła, przekonanie, że mięso zawiera dużo cholesterolu jest błędne, nieprawdziwe jest także twierdzenie, że "zdrowsze" jest smażenie mięsa na oleju niż na tłuszczach zwierzęcych - dodała.

Statystyczny Polak w ubiegłym roku zjadł ok. 27 kg drobiu i ok. 40 kg wieprzowiny. Polaka jest największym producentem drobiu w Europie i dużym jego eksporterem. Natomiast wieprzowina jest najczęściej spożywanym w naszym kraju mięsem.

Kampania rozpoczęła się w październiku i potrwa do końca marca, ale jej kulminacja przypadnie na okres grudzień styczeń tj. okres Świat Bożego Narodzenia i Nowego Roku, gdy konsumenci kupują najwięcej mięsa. Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Mięsa Drobiowego.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum