"Tramwaj zwany Pożądaniem" wyruszy na trasy w 15 miastach Fot. mat. prasowe

W piątek (10 maja) rozpocznie się 8. edycja ogólnopolskiej kampanii pn. "Tramwaj zwany Pożądaniem" organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Studenci medycyny po raz kolejny w dość niecodzienny sposób będą promowali profilaktykę AIDS.

Akcja "Tramwaj zwany Pożądaniem" ma zmienić sposób myślenia Polaków o HIV, przemodelować podejmowane zachowania oraz zachęcić do testowania się w kierunku zakażenia wirusem. Kampania finansowana jest z grantu przekazanego IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.

Liczba osób zakażonych chorobami przenoszonymi drogą płciową w tym szczególnie HIV rośnie z roku na rok. O seropozytywnym statusie dowiadują się w Polsce średnio 3-4 osoby dziennie. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu w walce z epidemią. Właśnie z tą myślą realizowana jest łącząca zabawę z edukacją kampania "Tramwaj zwany Pożądaniem" - informują organizatorzy.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem będą kursować w 15 miastach Polski tj. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Katowicach, Olsztynie, Szczecinie, Białymstoku, Zielonej Górze, Radomiu oraz Opolu. Pojadą po trasach łączących najbardziej popularne kluby nocne w tych miastach oraz miejsca, w których zaplanowano ważne studenckie wydarzenia kulturalne, takie jak Juwenalia.

Jazdę tymi niecodziennymi środkami transportu umilać będą najlepsi DJ’e oraz edukatorzy - członkowie IFMSA-Poland, którzy opowiedzą pasażerom o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem.

W ubiegłym roku zanotowano 1275 nowych zakażeń wirusem HIV, z czego 31 proc. dotyczyło osób w kategorii wiekowej 20 - 29. Co szczególnie smutne - zauważają organizatorzy kampanii - w czasach, gdy mamy dostęp do bezpłatnej, skutecznej i bezpiecznej w długim terminie terapii, zarejestrowano aż 29 zgonów na AIDS w tym 3 w tej grupie wiekowej.

- Szacuje się, że ponad 50 proc. osób z HIV w naszym kraju nie wie o swoim seropozytywnym statusie, co wynika głownie ze strachu przed wykonywaniem testów. Dlatego nasza kampania ma przede wszystkim na celu oddemonizowanie wirusa – powiedziała Katarzyna Rylewicz z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu "Tramwaj zwany Pożądaniem".

- Cieszymy się, że możemy w tym roku ponownie wspierać kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To ważna akcja, bo niezwykle popularna i skierowana do młodzieży. Nowoczesne leki sprawiły, że z HIV można normalnie żyć. Nie zapominajmy jednak, że wirus wciąż jest groźny, jeśli ktoś jest zakażony, ale o tym nie wie i nie podejmuje terapii. Dzięki projektowi IFMSA-Poland o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych ludzi w całej Polsce. To wiele - powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci, cytowany w informacji dla mediów przekazanej przez organizatorów kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.