Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży istnieje od 12 lat. Premier chce uruchomić kolejny?

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 istnieje od 12 lat. To najbardziej rozpoznawalna linia pomocowa dla dzieci w Polsce – podkreśliła prezes Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Monika Sajkowska w piśmie do premiera Mateusza Morawieckiego.

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił na środowej, wspólnej z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim konferencji prasowej przeznaczenie 220 mln zł na opiekę psychiatryczną dzieci i młodzieży. Powiedział, że na poprawę infrastruktury trafi z kolei 120 mln zł, zapowiadał też uruchomienie bezpłatnej, całodobowej infolinii, zwiększenie dostępności świadczeń i uruchomienie projektu profilaktyki uzależnień cyfrowych.

Sajkowska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zauważyła w piśmie do premiera, że taki telefon działa w Polsce od ponad 12 lat. "To Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, prowadzony przez naszą Fundację, bezpłatny, działający 24 h na dobę, łączący pomoc telefoniczną z pomocą online" - wskazała. Wyjaśniła, że utworzony on został decyzją rządu w 2008 r. "w ramach wypełniania zobowiązania wobec Komisji Europejskiej, która ustanowiła takie telefony w każdym kraju członkowskim UE".

Poinformowała również, że "przez ponad 12 lat działalności konsultanci telefonu odebrali ponad 1,3 mln połączeń od dzieci, odpisali na ponad 75 tys. wiadomości i podjęli blisko 2,5 tys. interwencji ratujących dzieci w sytuacji bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia (głównie w przypadkach prób samobójczych)".

W piśmie do premiera Monika Sajkowska zaznaczyła, że Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 należy też do międzynarodowej sieci Child Helpline International, zrzeszającej linie pomocowe z całego świata.

"Spełniamy wysokie standardy jakości określone przez CHI, wymieniamy się doświadczeniami z innymi krajami i cały czas podnosimy nasze kwalifikacje" - podkreśliła.

W Telefonie obecnie - podała prezes Fundacji DDS - pracuje 65 wyszkolonych konsultantów, a roczny koszt jego prowadzenia wynosi ok. 3 mln zł. Podkreśliła, że ta kwota jest pokrywana w całości z darowizn prywatnych darczyńców, bez udziału pieniędzy z budżetu państwa.

Zdaniem Sajkowskiej "w pomocy telefonicznej dla młodych osób w kryzysie ważna jest stałość i stabilność oferty. Istotne jest wypromowanie numeru pomocowego i zapewnienie, że za rok, dwa, trzy lata, nadal będzie działał". Podkreśliła też, że "przez 12 lat kolejne rządy Polski i nasza Fundacja włożyły wiele wysiłku, by wypromować Telefon, ustalić procedury działania, wypracować porozumienia z kluczowymi instytucjami, zapewniającymi sprawne udzielanie pomocy w sytuacjach zagrożenia życia oraz wszechstronnie przeszkolić zespół ponad 60 konsultantów".

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.