Śląsk: ZUS przeprasza i wyciąga konsekwencje wobec lekarki, która poniżyła pacjenta

Autor: Dziennik Zachodni/Rynek Zdrowia • • 25 lutego 2020 15:23

Po nagłośnieniu w mediach społecznościowych przypadku poniżenia 63-latka przez lekarkę orzecznika z bielskiego oddziału ZUS (zmusiła mężczyznę do odczytania na głos informacji, że to lekarz woła pacjentów, bo w przeciwnym razie musiałby czekać kolejną godzinę), zarówno  orzecznik, jak i dyrektor oddziału przeprosili za takie zachowanie.

Jak powiedziała Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim, Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych jest bardzo przykro z powodu tego zdarzenia jakie miało miejsce w bielskim oddziale. - Sytuacja, w której znalazł się klient, nigdy nie powinna się przytrafić - podkreśliła.

Rzeczniczka dodała, że dyrektor Oddziału ZUS w Bielsku-Białej zajął się wyjaśnieniem okoliczności zdarzenia natychmiast po tym, jak zostało ono ujawnione. W poniedziałek (24 lutego) przeprowadził rozmowę dyscyplinującą z lekarzem orzecznikiem. Jednocześnie poinformował w niej o wyciągnięciu konsekwencji wobec lekarza, zgodnych z przepisami kodeksu pracy.

Aby zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości, Główny Lekarz Orzecznik zwrócił uwagę wszystkim zatrudnionym w oddziale lekarzom orzecznikom na sposób przeprowadzania badania zarówno od strony merytorycznej, jak i pozostałych okoliczności z nim związanych. Szczególnie podkreślił kwestie kultury obsługi ubezpieczonych.

Więcej: dziennikzachodni.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum