Rzeszów: w poczekalni przychodni "musiał" oglądać TVP Info? Jest odpowiedź szpitala Pilot jest w rejestracji. Nie umieszczamy go w miejscu dostępnym dla wszystkich, bo mógłby „zniknąć” - wyjaśnia szpital. Fot. Archiwum

Mężczyzna czekający z chorą matką w przychodni onkologicznej Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 1 w Rzeszowie poskarżył się, że telewizor stojący na korytarzu nadaje wyłącznie TVP Info, w dodatku bardzo głośno. - Jeżeli komuś nie odpowiada kanał, można go zmienić - odpowiada Ewa Nowotnik, kierownik działu techniczno-eksploatacyjnego.

Mężczyzna stwierdził, że "na korytarzu, gdzie ludzie czekają na przyjęcie na chemię, na cały regulator jest puszczone TVP Info". Zaznaczył, że towarzyszył chorej matce, czekając z nią w kolejce, kilka razy. Skargę przesłał do Gazety Wyborczej. 

- Nie spotkałam się z tym, by w poczekalniach były jakieś konflikty z powodu emitowanych na ekranie treści. Jestem zaskoczona taką informacją. Zapraszam na teren szpitala, każdy może sprawdzić, jak to wygląda realnie - mówi Rynkowi Zdrowia Ewa Nowotnik.

Zaznacza, że podpisana z jedną z firm umowa na dostarczanie sygnału tv oferuje bezpłatnie pacjentom przychodni kanały z czterech multipleksów. - Pilot jest w rejestracji. Nie umieszczamy go w miejscu dostępnym dla wszystkich, bo mógłby „zniknąć”, ponadto jeden pacjent woli sport, inny seriale - trudno byłoby się im porozumieć bez żadnego nadzoru - wyjaśnia.

Podkreśla jednak, że istnieje możliwość zmiany kanału, jeśli ktoś zgłosi taką potrzebę właśnie w rejestracji. Można też dostosować poziom głośności.

Zapytana o zasady oglądania telewizji w salach chorych, mówi, że są tam dwa rodzaje pakietów - darmowy i płatny. - W budynkach zbudowanych z udziałem funduszy unijnych są pakiety ogólnodostępne, darmowe, podobnie jak w poczekalniach. Nie może być tam płatnej telewizji. W innych miejscach oferujemy także wersję odpłatną, z dodatkowymi kanałami. Wówczas dwie czy trzy osoby, które są na sali, muszą dojść do porozumienia, co będą oglądać. Jeden chory ma przypisanego pilota. Jak wychodzi ze szpitala, przekazuje go następnej osobie - tłumaczy. 

Tymi słowami przedstawicielka działu techniczno-eksploatacyjnego potwierdza stanowisko dyrekcji. Ta we wcześniejszej korespondencji przesłanej do GW zaznaczyła, że wybór kanałów w poczekalni jest dostosowywany przez personel do sugestii pacjentów, a szpital niczego nie narzuca.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.