Ruszyła kampania promująca zawód pielęgniarki. Start był niefortunny

Autor: RZ/Rynek Zdrowia • • 26 kwietnia 2019 11:30

Ministerstwo Zdrowia próbując zachęcić młodzież do zawodu pielęgniarki uruchomiło kampanię pod hasłem "Stawiam na pielęgniarstwo. Stawiam na położnictwo". Początek przedsięwzięcia okazał się jednak niewypałem.

Ruszyła kampania promująca zawód pielęgniarki. Start był niefortunny
MZ próbuje zachęcić młodzież do zawodu pielęgniarki Fot. Shutterstock (zdjęcie ilustracyjne)

Kampanię zorganizowały Departament Pielęgniarek i Położnych resortu wraz z Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych, Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Pielęgniarek i Położnych, Polskim Towarzystwem Pielęgniarskim i Polskim Towarzystwem Położnych. Wszystko po to, aby przyciągnąć do zawodu nowe adeptki i adeptów, których tak brakuje w polskim systemie ochrony zdrowia.

Czytaj: Szpitale szukają pielęgniarek, a znajdują wolne łóżka

Problem w tym, że rozpoczęto od umieszczenia na stronie ministerstwa spotu dotyczącego Muzeum Historii Pielęgniarstwa w siedzibie Warszawskiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych. Jak przekonywał resort zdrowia - "mówiąc o przyszłości zawodu należy znać jego historię".

Trudno się spodziewać, że spot pokazujący archiwalia, stare zdjęcia i medale przyciągnie młodych ludzi do zawodu. Do takiego samego wniosku doszedł chyba resort, bo spot zniknął za strony MZ.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum