Pomorskie: pacjenci skarżą się do NFZ
Długi czas oczekiwania na pomoc lekarza, odmowa badań diagnostycznych czy wizyty domowej - to najczęstsze skargi, które trafiają do regionalnego oddziału NFZ.

Jak podaje Gazeta Pomorska, średnio 20-30 miesięcznie - tyle oficjalnych zażaleń wpływa do sekcji ds. skarg i wniosków Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ. Oficjalnych, czyli na piśmie.
Tym, co najbardziej nie odpowiada pacjentom w zakresie dostępności do leczenia, jest zbyt długi czas oczekiwania na pomoc lekarza rodzinnego.
Chorzy skarżą się także na odmowę wizyty domowej oraz trudności z uzyskaniem skierowania na badania diagnostyczne. Nie brakuje też niezadowolonych z jakości oraz warunków leczenia uzdrowiskowego.
Około 65 procent zgłaszanych uwag uznawanych jest za bezzasadne. W przypadku ponad 30 proc. skarg wina leży po stronie placówki medycznej.
Więcej: www.pomorska.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)