MZ rozpoczęło kampanię informacyjną o korzyściach związanych z e-receptą

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 23 sierpnia 2019 15:47

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło kampanię informacyjno-edukacyjną o korzyściach związanych z e-receptą i zaletach Internetowego Konta Pacjenta - poinformowało w piątek (23 sierpnia) biuro prasowe resortu. Akcja prowadzona jest w pociągach PKP Intercity i w internecie.

MZ rozpoczęło kampanię informacyjną o korzyściach związanych z e-receptą
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Kampania realizowana jest pod hasłem "Co ma wspólnego Pieseł z e-receptą?". Bohaterem animowanego spotu jest piesek, który wspólnie "ze swoimi ludźmi" korzysta z e-recepty i licznych udogodnień, jakie daje Internetowe Konto Pacjenta.

"Celem animacji jest pokazanie, co zyskuje pacjent i jego najbliżsi, kiedy korzystają ze wszystkich dostępnych e-usług w ochronie zdrowia. Eksponowane jest poczucie swobody, jakie daje nam uwolnienie się od niepotrzebnych informacji i równocześnie gwarancja szybkiego dostępu do informacji o zdrowiu swoim i swoich bliskich w każdej chwili i w dowolnym miejscu, kiedy tylko okaże się to konieczne" - wskazuje reosrt zdrowia.

Akcja prowadzona jest w pociągach PKP Intercity i w internecie.

"Dotychczasowe działania komunikacyjne i edukacyjne dotyczące projektu e-zdrowie ogniskowały się na dotarciu do środowiska medycznego - lekarzy, pielęgniarek oraz farmaceutów. Te grupy znają już e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta, część bierze udział w pilotażu e-skierowania. Teraz skupiamy się na pacjentach i ich rodzinach. Animacja, którą w sierpniu mogą zobaczyć pasażerowie pociągów PKP Intercity, to zapowiedź dużej kampanii informacyjno-edukacyjnej, która ruszy już we wrześniu" - informuje wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Emisja animacji potrwa do 28 sierpnia br. Pasażerowie mają okazję zobaczyć film cztery razy w ciągu godzinnej podróży. Ponadto od 20 sierpnia kampania została wzmocniona działaniami w internecie (są one prowadzone w serwisach ogólnopolskich o charakterze informacyjno-edukacyjnym i w mediach społecznościowych).

Kierownik zespołu komunikacji projektu e-zdrowie (P1) Agata Kurek-Stec podkreśla, że zdecydowano o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny.

"To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści - pomimo że instruktażowe - będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne" - ocenia Kurek-Stec.

Po zakończeniu kampanii w pociągach PKP Intercity animacja będzie wyświetlana w salach obsługi klientów w wojewódzkich oddziałach NFZ, które dysponują ekranami LCD.

"Oddziały wojewódzkie NFZ, które od kwietnia br. mogą potwierdzać profil zaufany, są ważnym ogniwem w komunikacji z pacjentami i miejscem, w którym otrzymują oni profesjonalną pomoc podczas pierwszego logowania na swoje Internetowe Konto Pacjenta" - wskazuje Cieszyński.

Do 23 sierpnia wystawiono już prawie 5,5 mln e-recept dla miliona Polaków. Recepty zostały wystawione przez 13 tys. lekarzy z prawie 5,5 tys. placówek. Resort zdrowia zwraca uwagę, że zwiększyła się także dynamika wystawiania e-recept - z 2,6 tys. dziennie w styczniu do ponad 150 tys. w połowie sierpnia.

PAP - Olga Zakolska

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum