Kraków: seniorzy i niepełnosprawni zamawiają transport do punktów szczepień Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Od piątku do czwartku ponad 200 seniorów zadzwoniło na uruchomioną przez gminę Kraków infolinię, pod którą można zamówić transport do punktów szczepień. Miasto zapewnia, że najbardziej potrzebującym zapewni transport.

Zgodnie z wytycznymi rządowymi dla samorządów Gmina Miejska Kraków od piątku 15 stycznia uruchomiła infolinię (tel. 12-616-52-66, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-15) dotyczącą szczepień oraz zamawiania transportu. Osobami uprawnionymi do skorzystania z dowozu na szczepienie są niepełnosprawni z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupą, a także osoby powyżej 70. roku życia "mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień".

Jak przekazał w czwartek (21 stycznia) PAP kierownik biura prasowego urzędu miasta Dariusz Nowak, od piątku do czwartkowego popołudnia potrzebę dowozu na szczepienie zgłosiły 203 osoby, w tym 104 w wieku powyżej 70 lat i 99 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.

Zgodnie z doniesieniami "Gazety Wyborczej" na infolinię urzędu miasta miała zadzwonić 84-letnia pani Barbara, która porusza się o kulach, zarejestrowana na szczepienie na luty. Seniorka otrzymała serię pytań, a w swoich odpowiedziach potwierdziła, że mieszka sama i ma trudności w poruszaniu się, a syn nie może jej pomóc, ponieważ mieszka daleko i musiałby się zwolnić z pracy. Ostatecznie pani Barbara miała usłyszeć pytanie: "A nie może pani wziąć taksówki?". Seniorka wyjaśniała, że żyje ze skromnej renty i potrzebuje kogoś, kto pomoże jej zejść po schodach do samochodu.

Jak zapewnił PAP Dariusz Nowak, każdy sygnał odnoszący się do jakości obsługi osób dzwoniących przez operatorów infolinii jest omawiany na codziennych spotkaniach. Operatorzy infolinii są przeszkoleni w zakresie prowadzenia rozmów z osobami telefonującymi. Każda z osób odbierających telefony - jak mówił kierownik biura prasowego magistratu - ma doświadczenie w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami oraz wiedzę w zakresie realizowanego zadania.

Dariusz Nowak podkreślił, że operator infolinii musi zebrać pełne, wyczerpujące informacje o ograniczeniach w poruszaniu osoby dzwoniącej, aby przygotować specjalistyczny samochód dla takiej osoby i by wiadomo było, czy osoba musi skorzystać z pomocy kierowcy przy wejściu do samochodu czy budynku. Do zadań operatorów infolinii należy ustalenie, czy osoby zgłaszające potrzebę transportu kwalifikują się do grup osób uprawnionych do skorzystania z usługi.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.