Kampania "Różowy październik" ma poprawić świadomość dotyczącą raka piersi

Autor: KL/Rynek Zdrowia • • 28 września 2020 09:51

Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej i Purella Superfoods rozpoczynają kampanię świadomościową pt. "Różowy październik”. O profilaktyce, diagnostyce i terapii raka piersi - także w postaci zaawansowanej - organizatorzy będą rozmawiać z ekspertami i znanymi ambasadorkami kampanii.

Kampania "Różowy październik" ma poprawić świadomość dotyczącą raka piersi
Badanie mammograficzne; FOT. Arch. RZ

Każdego roku diagnozę: „rak piersi” słyszy w Polsce ok. 18,5 tysiąca kobiet . - Wbrew powszechnej opinii rak piersi nie jest rzadką chorobą starszych pań. Coraz częściej zapadają na niego kobiety młode i w sile wieku, które nawet nie spodziewały się, że ten problem może ich dotyczyć - mówi mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

I dodaje: - W ramach kampanii „Różowy październik” chcemy budować świadomość prawdziwego oblicza raka piersi i zachęcić kobiety do zdrowego stylu życia, regularnych badań profilaktycznych, aktywnego i odpowiedzialnego stosowania zaleconej terapii, szukania wsparcia w codziennych zmaganiach z chorobą. Także, kiedy przybiera ona postać zaawansowaną, co staje się szczególnie trudne dla samej pacjentki, ale także dla jej bliskich.

Fundacja OnkoCafe zaplanowała na tegoroczny październik szereg aktywności skierowanych do pań. Jak co roku, w ramach ogólnoświatowej akcji „Breast Cancer Awarensess Month” czyli miesiąca świadomości raka piersi, będą kontynuowane działania nakierowane na promocję profilaktyki i wsparcie zdiagnozowanych i już leczących się pacjentek. Przez cały październik trwać będzie akcja „1000 bezpłatnych badań USG dla 1000 kobiet w Polsce”, prowadzona przy wsparciu Fundacji Philips w ramach kampanii BreastFit. Jak każdego miesiąca, w ramach Fundacji będą kontynuowane online’owe grupy wsparcia a także indywidualne konsultacje z psychoonkologiem i dietetykiem.

Nowością jest projekt prowadzony wspólnie z Purella Superfoods. - Z okazji kampanii „Różowy październik” przygotowaliśmy dedykowany, limitowany produkt z różową wstążką, ze sprzedaży którego przeznaczymy 5 procent na rzecz Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. 

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum