Dzięki usługom kosmetycznym pacjenci mają lepsze samopoczucie

Czy obecność zakładów fryzjerskich i kosmetycznych w szpitalach to fanaberia czy odpowiedź na potrzeby pacjentów? Zdaniem specjalistów takie usługi pomagają chorym zachować dobre samopoczucie, o co nie łatwo w takim miejscu jak szpital.

Szpital Neuropsychiatryczny w Lublinie na świadczenia z zakresu golenia i strzyżenia pacjentów ogłasza przetargi. Tutejsi pacjenci często nie mogą golić się sami, a wielu po prostu nie dba o higienę. O tym, jak ważne jest zachowanie czystości w takim miejscy jak szpital nie trzeba zaś nikogo przekonywać.

Dlatego obecność fryzjera czy kosmetyczki w lecznicach staje się normą.

- W naszymm szpitalu salon fryzjerski działa chyba od początku istnienia szpitala - mówi portalowi rynekzdrowia.pl dr Andrzej Ciołko, zastępca dyrektora ds. medycznych Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie.

Z zakładu korzystają nie tylko chorzy, ale i pracownicy szpitala, zdarzają się też klienci spoza lecznicy. Głównie byli pacjenci, którzy zadowoleni z świadczonych tu usług powracają nawet po zakończonym leczeniu.

Zdaniem naszego rozmówcy fakt, że zakład cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem jest najlepszym świadectwem, że takie usługi są potrzebne i w szpitalu. A czysta zadbana fryzura, czy gładka twarz to nie jest żaden zbytek tylko zwykła higiena.

- Chorzy często samodzielnie nie są w stanie zadbać o swój wygląd. To, że zadbany wygląd ma dobry wpływ na samopoczucie wie każdy. Co bardzo ważne komfort psychiczny pozwala na szybszy powrót do zdrowia - zaznacza dr Ciołko.

Zdaniem profesora Romana Ossowskiego, kierownik katedry społecznej psychologii, zdrowia, rehabilitacji i zarządzania Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczyoraz szef katedry i zakładu psychologii klinicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy szpitale powinny pójść jeszcze dalej i otwierać w lecznicach restauracje oraz kawiarnie.

Jak mówi profesor Gazecie Wyborczej, w roli chorego dobrze czują się tylko ci, którzy poprzez swoje dolegliwości lubią zwracać na siebie uwagę otoczenia. - Pozostali, nawet w szpitalu, potrzebują normalności, a tą stwarzają zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, kawiarnie czy kioski z prasą - podkreśla profesor.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.