Philips i Disney łączą siły, by wesprzeć dzieci w trudnych chwilach leczenia

Autor: Jacek Janik/Rynek Zdrowia • • 03 marca 2021 17:35

Myszka Miki, Ariel, Avengersi i Yoda spotykają się w środowisku szpitalno-diagnostycznym, by uspokajać i wspierać małych pacjentów. Polska jest jednym z krajów wytypowanych do realizacji programu Philips Ambient Experience.

Współpraca firmy Philips i Disneya połączy medyczną wiedzę specjalistyczną z mistrzowskim opowiadaniem historii. Fot. Materiały prasowe

W środę w czasie wirtualnego ''okrągłego stołu prasowego”, zorganizowanego przez firmy Philips i Walt Disney Company, rozmawiano o inteligentnych systemach diagnostycznych, rozwiązaniach z wykorzystaniem AI i zaawansowanych technologiach obrazowania, pomagających w leczeniu dzieci.

Okazją do zorganizowania konferencji było ogłoszenie informacji o tym, że firma Royal Philips, światowy lider w dziedzinie technologii medycznych i The Walt Disney Company EMEA połączyły siły, aby przetestować efekty niestandardowych animacji, w tym specjalnie przygotowanych z tej okazji ''historii'' - postaci i opowieści Disneya - w programie Philips Ambient Experience.

To rozwiązanie firmy Philips łączy architekturę, projektowanie i technologie wspomagające, które umożliwiają pacjentom i personelowi stworzenie relaksującej atmosfery tam, gdzie wcześniej dominował stres, strach i wiele obaw. Rozwiązanie pozwala nie tylko zmniejszyć poczucie strachu i niepokoju małych pacjentów podczas diagnostyki MRI, ale także zadbać o większą efektywność w ich przeprowadzaniu. Warto dodać, że Disney po raz pierwszy bierze udział w takim przedsięwzięciu.

W ramach programu przeprowadzone zostaną badania kliniczne, które odpowiedzą na pytanie, w jaki sposób Philips Ambient Experience - wykorzystując serię animowanych historii, w tym niektóre z najbardziej ukochanych postaci Disneya, może poprawić doświadczenie pacjenta i lekarza podczas pediatrycznych procedur MRI.

Koniec ze strachem podczas diagnostyki MRI?

Philips Ambient Experience będzie wizualizowało sześć elementów oryginalnej, stylizowanej animacji Disneya - stworzonej specjalnie przez fachowców firmy do użytku w szpitalach. Będą to postaci takie jak Myszka Miki, Ariel, Marvel's Avengers, Yoda z Gwiezdnych Wojen i inne, które po raz pierwszy spotykają się w środowisku szpitalno-diagnostycznym.

Współpraca firmy Philips i Disneya połączy medyczną wiedzę specjalistyczną z mistrzowskim opowiadaniem historii. Dzieci będą mogły wybrać ulubioną postać z opowieści Disneya, która zapewni im poczucie znajomości, kontroli i komfortu. Od dołączenia do Aladyna i Jasmine i magicznej przejażdżki dywanem, do wdrapania się na kołyszące się delikatnie wieżowce miasta Spiderman’a - każda z tych historii jest specjalnie zaprojektowana, tak aby uspokoić i wspierać dziecko.

Wszystko to ma na celu zmniejszenie strachu i niepokoju często odczuwanego przez dziecko w czasie przeprowadzania diagnostyki MRI. Postaci Disneya mają pomóc nie tylko w łagodzeniu niepokoju, ale i tworzeniu więzi z personelem wykonującym badania.

- Wizyta w szpitalu może być stresująca dla wielu pacjentów, a zwłaszcza dla dzieci. Bardziej przyjazne środowisko może spowodować zmniejszenie stresu i strachu, ale i pomóc w przeprowadzeniu badań diagnostycznych. Spowodować ich większą skuteczność - wskazywał Kees Wesdorp, Chief Business Leader of Precision Diagnosis w Philips.

W 6 szpitalach w Europie - w jednym w Polsce

Projekt badań klinicznych firmy Philips i programu Ambient Experience ma rozpocząć się latem w sześciu szpitalach w Europie. Wyniki tego nietypowego badania klinicznego, w którym wykorzystane zostaną dla dobra małych pacjentów postacie z filmów Disneya, zaprezentowane będą jeszcze w tym roku.

- Philips jest niezwykle skoncentrowany na odczuwaniu małego pacjenta różnych sytuacji stresowych podczas przeprowadzania badań medycznych. Zostaliśmy zaintrygowani ideą, że nasze historie i postaci mogą zmniejszyć ten stres - stwierdził Jan Koeppen, prezes Walt Disney Company, EMEA.

Dodał: - Cieszymy się, że będziemy mogli zobaczyć wyniki badań klinicznych, naukowo udokumentowany wpływ naszych postaci na dzieci. Widziałem jak zastraszające i przerażające mogą być procedury MRI dla małych pacjentów. Byłoby wielką wygraną, gdyby nasze opowiadanie historii i postaci z nich zmniejszyło ten strach i niepokój.

W niedawno przeprowadzonym badaniu przez New Economics Foundation wykazano, że oprócz stworzenia pozytywnego doświadczenia, znane postacie Disneya pomagają budować zaufanie dzieci w trudnych i stresujących dla nich okolicznościach. Badania pokazały, że moc opowiadania i moc postaci Disneya mogą inspirować i tworzyć pozytywne uczucia, doświadczenia i wspomnienia pomagające dzieciom i młodzieży w radzeniu sobie w sytuacjach, kiedy tego najbardziej potrzebują.

Konferencja miała kameralny charakter. Zaproszono do udziału w niej po dwie redakcje z krajów, w których będzie realizowany program firmy Philips i Disneya.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum