XVIII edycja kampanii profilaktyczno-edukacyjnej "Servier dla Serca"

Rusza XVIII edycja kampanii społeczno-edukacyjnej "Servier dla Serca", tym razem pod hasłem "Misja Ochrony Serca w czasie pandemii COVID-19".

W trosce o kondycję serc Polaków, w odpowiedzi na ważną i niezwykle pilną potrzebę społeczną w obliczu trwającej pandemii COVID-19 konieczne jest podjęcie działań skupionych wokół budowania świadomości i edukacji w zakresie zagrożeń dla układu sercowo-naczyniowego. Z tego względu w ramach tegorocznej, XVIII edycji kampanii społeczno-edukacyjnej "Servier dla Serca", podjęta zostanie "Misja Ochrony Serca w czasie pandemii COVID-19".

- Rozpoczęta wiele lat temu i towarzysząca od początku kampanii „Servier dla Serca” misja edukacji Polaków w zakresie chorób układu krążenia będzie w tym roku miała szczególny wymiar. Z uwagi na trwającą pandemię COVID-19 tegoroczna odsłona kampanii skoncentrowana będzie na praktycznych aspektach profilaktyki kardiologicznej, czyli m.in. wskazówkach jak zadbać o serce w różnym wieku i w różnej formie, zwróceniu uwagi na konieczność kontroli czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i cukrzycy typu 2, która także niesie ze sobą zagrożenia kardiologiczne wyjaśnia Ewa Ciepałowicz, młodszy kierownik ds. CSR i komunikacji wewnętrznej Servier Polska, organizator kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca”.

- Ważnym elementem kampanii będzie edukacja dotycząca zdiagnozowanych już schorzeń kardiologicznych, znaczenia kontynuowania terapii i regularnych wizyt lekarskich, a także rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych ze strony serca - jak je właściwie odczytać, jak reagować, jakie podjąć działania i dlaczego mimo obaw przed kontaktem ze służbą zdrowia nie należy lekceważyć niepokojących objawów, które mogą być początkiem lub zaostrzeniem groźnych chorób serca - zaznacza.

- Niezwykle istotne w dobie pandemii COVID-19 jest samodzielne kontrolowanie parametrów choroby w warunkach domowych. Pacjent, staje się teraz jeszcze bardziej aktywnym uczestnikiem procesu terapeutycznego, poprzez podjęcie współodpowiedzialności za swoją kondycję, jakość zdrowia i skuteczność leczenia - dodaje Ewa Ciepałowicz.

We współpracy z Ekspertami medycznymi w ramach XVIII edycji kampanii „Servier dla Serca” zaplanowano następujące działania:

  • Opracowanie MAPY ZAGROŻEŃ DLA SERCA, która będzie wynikiem przeprowadzenia szczegółowej identyfikacji zagrożeń dla układu krążenia, analizy potencjalnych konsekwencji trwającej pandemii i ich wpływu na kondycję serca oraz przygotowania zestawu eksperckich rozwiązań i rekomendacji dla utrzymania serca w dobrej formie
  • Przygotowanie i redakcja E-PRZEWODNIKA, czyli praktycznego poradnika na temat profilaktyki, właściwego postępowania w przypadku kardiologicznych chorób przewlekłych oraz cukrzycy typu 2, identyfikacji sygnałów ostrzegawczych ze strony organizmu i podejmowania właściwych reakcji oraz zawierającego wytyczne i wskazówki dla pacjentów z chorobami układu sercowo-naczyniowego
  • Realizacja BADANIA ANKIETOWEGO #ODPOWIEDZIALNIZASERCE, czyli przeprowadzenie badania ilościowego na reprezentatywnej próbie (uwzględniającej osoby chore kardiologicznie), które zmapuje zachowania i nawyki zdrowotne pacjentów kardiologicznych (w tym skalę występowania i powody niestosowania się do zaleceń lekarskich) i zwróci uwagę na wyłaniającą się potencjalnie grupę nowo zdiagnozowanych pacjentów kardiologicznych oraz zarysuje możliwe zagrożenia ery postcovidowej
  • Współpraca z MĄDRĄ BABCIĄ (Beatą Borucką), znaną i popularną influencerką, która przygotuje specjalny program internetowej telewizji Silver TV z zaproszonym Ekspertem kardiologiem
  • Produkcja i promocja SPOTÓW #ODPOWIEDZIALNIZASERCE z udziałem aktorów wspierających kampanię - „DOMOWE PERYPETIE Z SERCEM W TLE”, którzy wystąpią w serii krótkich filmów o lekkim zabarwieniu humorystycznym, dokumentujących codzienne życie w warunkach pandemii i podkreślających jednocześnie ważne aspekty profilaktyki kardiologicznej
  • Uruchomienie WIRTUALNEJ MOBILNEJ KARDIOLOGICZNEJ PORADNI SERVIER, czyli udostępnienie zainteresowanym osobom możliwości przeprowadzenia bezpłatnej konsultacji kardiologicznej w formie teleporady, czatu lub wideoczatu;
  • Współpraca z influencerem naukowym, który przygotuje specjalny odcinek wideo #ODPOWIEDZIALNIZASERCE W PANDEMII I POSTPANDEMII, opublikowany w social mediach i w całości dedykowany kampanii

Kampania „Servier dla Serca” organizowana jest nieprzerwanie od 2003 roku. Jej celem jest podnoszenie świadomości społecznej Polaków w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i zagrożeń z nimi związanych. W tym szczególnym roku po raz pierwszy w ramach kampanii zostaną poruszone również zagadnienia związane z profilaktyką kardiologiczną w cukrzycy typu 2.

Tegorocznej kampanii merytorycznego wsparcia udzielili: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Asocjacja Niewydolności Serca PTK, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny.

Kampania została objęta patronatem przez: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pacjentów ze Schorzeniami Serca i Naczyń ECOSerce, Porozumienie Organizacji Kardiologicznych, Polskie Stowarzyszenie Osób z Niewydolnością Serca, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Polskie Stowarzyszenie Diabetyków.

Więcej o kampanii:
www.dbajoserce.pl
www.facebook.com/dbajoserce

Podobał się artykuł? Podziel się!


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.