Jest już dostępna najnowsza aplikacja wspierająca pacjentów ze stwardnieniem rozsianym

Autor: MAK/Rynek Zdrowia • • 23 listopada 2020 17:18

Na polskim rynku jest już dostępna Cleo - moja aplikacja SM. Powstała, aby pomóc pacjentom w codziennym życiu ze stwardnieniem rozsianym. Jest skierowana do wszystkich, bez względu na leki, jakie przyjmują. Holistyczne wsparcie, jakie daje Cleo, pomaga w poznaniu i jeszcze lepszym zrozumieniu choroby. Aplikacja jest darmowa, została opracowana przez firmę Biogen.

Jest już dostępna najnowsza aplikacja wspierająca pacjentów ze stwardnieniem rozsianym
FOT. John Karakatsanis/Flickr(CC BY-SA 2.0); zdjęcie ilustracyjne

Powstaniu aplikacji Cleo towarzyszyła idea stworzenia innowacyjnego, cyfrowego narzędzia wspierającego pacjentów w ich codziennym życiu. To spersonalizowana aplikacja, pomagająca w samodzielnym monitorowaniu symptomów SM, w poznawaniu najważniejszych zagadnień dotyczących choroby i radzenia sobie z nią. Cleo to także programy profilaktyki zdrowotnej, takie jak trening uważności, który może pomóc w redukcji codziennego stresu. To również zdrowe przepisy.

- Każdego dnia chorzy na stwardnienie rozsiane muszą mierzyć się z objawami tej choroby, z czasem nowymi. Pytają o ich znaczenie, starają się zrozumieć, co jest ich powodem. Życie z chorobą to nieustanne wyzwanie, aby sprostać codziennemu życiu. Baczne obserwowanie samego siebie i sygnałów, jakie wysyła własne ciało, uważność i troska, to sposoby pozwalające na nauczenie się choroby. Moim zdaniem, narzędziem wspierającym ten proces jest właśnie aplikacja Cleo - mówi dr hab. n. med. Ewa Krzystanek, kierownik Katedry i Kliniki Neurologii Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego im. prof. K. Gibińskiego SUM w Katowicach.

- Odtworzenie historii objawów, samopoczucia w poszczególne dni między wizytami u lekarza nie jest łatwe. Aplikacja daje możliwość odnotowywania i sięgania do wszystkich informacji w dowolnym czasie, np. podczas wizyty u specjalisty. Łatwy i szybki dostęp do swoich notatek ułatwia choremu nie tylko przygotowanie się do wizyty, ale zdecydowanie usprawnia jej przebieg. Takie, osadzone w czasie, informacje oraz ich kompleksowość są podstawą dobrego prowadzeniu pacjenta - dodaje dr hab. Ewa Krzystanek.

Cleo wspiera pacjentów zapewniając im łatwy i szybki dostęp do:

• Potwierdzonych naukowo informacji i wskazówek dotyczących stwardnienia rozsianego; pacjenci mają możliwość personalizacji treści i wyboru interesujących ich tematów,

• Dziennika osobistego pozwalającego na samodzielne monitorowanie symptomów, nastroju czy aktywności fizycznej, wpisywanie danych i dobrowolne udostępnianie raportów lekarzom prowadzącym, a także ustawianie przypomnień dotyczących np. przyjęcia leku lub wizyt kontrolnych,

• Programów profilaktycznych opracowanych przez ekspertów i dostosowanych do potrzeb osób ze stwardnieniem rozsianym, jak np. program uważności, który może pomóc pacjentom zredukować poziom stresu i poprawić ich samopoczucie.

- Do tej pory na polskim rynku nie było aplikacji dedykowanej wszystkim chorym na stwardnienie rozsiane, bez względu na lek, jaki przyjmują. Jestem propagatorką nowych technologii i korzyści, jakie płyną z ich użytkowania. Świat pędzi coraz bardziej, a my razem z nim. Genomityka, telemedycyna, druk 3D, roboty medyczne, Big Data to wszystko dzieje się tu i teraz w świecie medycyny. Dlatego cieszę się, że nowe technologie zawitały również do świata SM - mówi Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM-Walcz o siebie.

- Dzięki swoim funkcjonalnościom, aplikacja Cleo dostarcza pacjentom spersonalizowanego wsparcia i informacji przydatnych w pokonywaniu codziennych trudności. Wierzę, że Cleo będzie w telefonie każdej osoby żyjącej z SM. W moim już jest - zaznacza Malina Wieczorek.

Aplikacja Cleo jest już dostępna m.in. w Niemczech, Francji, Włoszech, Kanadzie, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Będzie regularnie rozwijana w celu wprowadzania nowych treści i funkcji w oparciu o informacje zwrotne i opinie społeczności SM. Aplikacja jest darmowa i możliwa pobrania i zainstalowania przez każdego użytkownika urządzenia mobilnego pracującego w systemie operacyjnym Android lub iOS.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum