Certyfikat jakości dla portalu wiedzy Fundacji "SM-walcz o siebie"

Autor: Marzena Sygut/Rynek Zdrowia • • 28 lutego 2019 12:54

Portal wiedzy dla osób żyjących ze stwardnieniem rozsianym "Szkoła Motywacji", którego twórcą jest Fundacja "SM-walcz o siebie", został nagrodzony certyfikatem jakości Laur Eksperta. Znalazł się także w finale Sukcesu Pisanego Szminką.

Certyfikat jakości dla portalu wiedzy Fundacji "SM-walcz o siebie"
Na zdj. Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM-walcz o siebie.

"SM-walcz o siebie" od ośmiu lat zrzesza środowisko osób chorych na stwardnienie rozsiane, ich rodzin i przyjaciół. Działaniom wprost do pacjentów służy portalem e-learningowym Szkoła Motywacji. (szkola-motywacji.pl), który zrzesza specjalistów medycznych, klinicystów i ekspertów chcących podzielić się swoją wiedzą. Do dziś na portalu znalazło się ponad 250 filmów, w których eksperci wyjaśniają, jak można się w Polsce leczyć, jak żyć z chorobą i wiele innych - czytamy w komunikacie nadesłanym przez Fundację do redakcji.

Głównym założeniem portalu było polepszenie oceny relacji na linii pacjent-lekarz, co ma bezpośrednie przełożenie na zadowolenie z życia i właściwą projekcję terapii.

W połowie 2018 roku przeprowadzono badanie społeczne dotyczące oceny lekarza prowadzącego przez pacjentów (Maison&Partners CAWI, na próbie 358 osób). Dzięki wiedzy, którą zdobyli w ostatnim czasie chorzy, większość badanych ocenia swojego lekarza pozytywnie (60 proc. osób odpowiedziało "bardzo dobrze" lub "raczej dobrze"). Zmniejszyła się również liczba osób negatywnie oceniających lekarza: obecnie jest to jedynie 9 proc., zaś w 2016 było to 14 proc..

Z zakresu umiejętności i kompetencji lekarza najwyżej oceniana jest uprzejmość - 82 proc osób bardzo dobrze lub raczej dobrze ocenia tę cechę. Prawie 75 proc. osób pozytywnie ocenia jasność komunikacji oraz kompetencje i wiedzę merytoryczną. 62 proc. osób pozytywnie ocenia przekazywanie informacji.

W badanej próbie Szkoła Motywacji osiągnęła, po roku działania portalu, najwyższy wynik w znajomości spontanicznej - nazwę portalu wpisała prawie 1/3 osób. Wśród osób, które słyszały o Szkole Motywacji, znaczna większość, prawie 80 proc., odwiedziła kiedyś portal. Z kolei w grupie odwiedzających, ponad połowa zarówno odwiedza stronę, jak i ogląda filmy na niej umieszczone przynajmniej raz na miesiąc. Ważną informacją jest fakt, że 75 proc. osób nieznających Szkoły Motywacji wyraża chęć odwiedzenia tego portalu. Zarówno osobom znającym, jak i nieznającym portalu, podoba się idea Szkoły Motywacji, uważają ją za potrzebną inicjatywę, a materiały na stronie za mogące dawać pomoc lub wsparcie. Takie zdanie ma prawie 80 proc. badanych.

Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM-walcz o siebie dzielenie się wiedzą jest dla niej sprawą priorytetową.

- Oprócz szerokiej komunikacji w mediach, fundacja wysyłała listy przewodnie i plakaty przekierowujące na strony Szkoły Motywacji do 128 oddziałów prowadzących programy lekowe. Informacja została wysłana również do partnerów instytucjonalnych, z zaproszeniem do bezpośredniego korzystania z nagrań, w tym do organizacji pozarządowych – 4761, ośrodków pomocy społecznej - 2389, urzędów miast i gmin - 2503; urzędów marszałkowskich - 15. Razem daje to 9668 odbiorców instytucjonalnych - podkreśla prezes Wieczorek.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum