Szkolenia dla pracowników podmiotów leczniczych. Trwa rekrutacja na bezpłatne zajęcia

Autor: oprac. JKB • Źródło: RPP, Rynek Zdrowia04 października 2022 09:00

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina o bezpłatnych szkoleniach. Trwa nabór chętnych do trzech różnych tematycznie szkoleń. Wśród tematów szkoleń znajduje się m.in. "Prawa i obowiązki pacjenta — przegląd uprawnień", czy też "Kontakt z pacjentem".

Szkolenia dla pracowników podmiotów leczniczych. Trwa rekrutacja na bezpłatne zajęcia
RPP zaprasza na bezpłatne szkolenia. Fot. Shutterstock
  • Rzecznik Praw Pacjenta zachęca zainteresowanych do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach
  • Szkolenia są proponowane m.in. przedstawicielom podmiotów leczniczych podstawowej opieki zdrowotnej
  • Szkolenia i warsztaty będą interaktywne, z dużą ilością ćwiczeń, testów i wypracowywaniem rozwiązań
  • Wśród tematów szkoleń znajduje się m.in. Prawa i obowiązki pacjenta — przegląd uprawnień, czy też Kontakt z pacjentem — szkolenie z zasad dobrej komunikacji

Tematyczne szkolenia dla chętnych

RPP zachęca do skorzystania z bezpłatnych szkoleń dla chętnych. Tematyka:

  • Prawa i obowiązki pacjenta – przegląd uprawnień,
  • Kontakt z pacjentem – szkolenie z zasad dobrej komunikacji,
  • Standardy przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Natomiast wszystkie szkolenia i warsztaty szkoleniowe będą interaktywne, z dużą ilością ćwiczeń, testów, analiz, dyskusji oraz wypracowywaniem rozwiązań. Co ważne, RPP przypomina, że o kwalifikacji na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Zarejestrowanie się nie jest jednoznaczne z kwalifikacją do uczestnictwa w szkoleniu.

Rozpatrywane będą wyłącznie zgłoszenia prawidłowo zarejestrowane  i zawierające wszystkie wymagane informacje. Regulamin rekrutacji oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta (adres TU). 

Najważniejsze zasady dla zainteresowanych

Jak wyjaśnił RPP, podczas szkolenia Prawa i obowiązki pacjenta – przegląd uprawnień uczestnicy poznają wszystkie prawa pacjenta zaprezentowane przez pracowników Biura. Szkolenia będą miały charakter praktyczny, a jeden dzień będzie miał charakter warsztatowy. Szkolenia są do pracowników podmiotów leczniczych.

Z kolei szkolenie Kontakt z pacjentem – szkolenie z zasad dobrej komunikacji pozwoli na naukę nawiązania kontaktu z pacjentem, a także podtrzymywanie relacji i zrozumienie potrzeb pacjenta. Zostaną wskazane błędy w nawiązywaniu kontaktów z pacjentów i jego bliskimi. Szkolenia te także skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych.

Natomiast w trakcie szkolenia Standardy przestrzegania prawa pacjenta w podmiotach leczniczych uczestnicy uzyskają kompetencje do analizy naruszeń praw pacjenta, przeciwdziałania wystąpienia sytuacji niepożądanych i podniesienia bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych. Szkolenia są kierowane do pracowników podmiotów leczniczych oraz przedstawicieli podmiotów leczniczych POZ.

Szkolenia realizowane są w ramach projektu "Po pierwsze pacjent – działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Działanie: 5.2. Działania projakościowe i rozwiązania organizacyjne w systemie ochrony zdrowia ułatwiające dostęp do niedrogich, trwałych oraz wysokiej jakości usług zdrowotnych – czytamy.

 Poniżej załączamy harmonogram szkoleń.

DO POBRANIA

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum