Prof. Ludwik K. Malendowicz doktorem h.c. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 21 listopada 2013 18:55

Tytuł doktora honoris causa nadał w czwartek (21 listopada) Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu prof. Ludwikowi K. Malendowiczowi. Uznany endokrynolog od lat współpracuje z naukowcami poznańskiej uczelni przyrodniczej.

Informację przekazał w czwartek PAP rzecznik prasowy uczelni Jerzy Lorych. Jak podkreślił, tytuł przyznano "autorytetowi naukowemu, twórcy szkoły endokrynologii eksperymentalnej, członkowi korespondentowi Polskiej Akademii Umiejętności".

"Prof. Ludwik K. Malendowicz zatrudniony w Katedrze Histologii i Embriologii Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu od wielu lat współpracuje z naukowcami naszej uczelni, a ściślej z fizjologami i biochemikami z Wydziału Hodowli i Biologii Zwierząt" - podał rzecznik.

Jak dodał, w pracy naukowo-badawczej prof. Malendowicz koncentruje się na endokrynologii doświadczalnej, ze szczególnym uwzględnieniem cytologii kory nadnercza oraz tarczycy.

Ludwik K. Malendowicz urodził się w 1942 roku w Swarzędzu. Ukończył studia na poznańskiej uczelni medycznej. Tytuł profesora otrzymał w 1987 roku. Dorobek naukowy prof. Malendowicza obejmuje ponad 460 pozycji, zamieszczanych głównie w czasopismach zagranicznych. Jak podkreślił Lorych, należy on do najczęściej cytowanych Polaków z zakresu biomedycyny.