Prof. Klenecki składa rezygnację z funkcji dyrektora Centrum Egzaminów Medycznych Centrum Egzaminów Medycznych będzie miało nowego dyrektora; FOT. Fotolia; zdjęcie ilustracyjne

Prof. Mariusz Klencki zrezygnował z funkcji dyrektora Centrum Egzaminów Medycznych (CEM). Jako powód swojej decyzji podaje sposób przeprowadzania egzaminów specjalizacyjnych - podaje "Rzeczpospolita".

Jak poinformował dziennik "Rzeczpospolita" prof. Klenecki w liście wysłanym 2 czerwca do konsultantów krajowych napisał: „Przez lata funkcjonowania CEM kolejni ministrowie (zdrowia) traktowali egzaminy dla lekarzy jako niezwykle ważny element kształcenia, walnie przyczyniający się do utrzymywania jego odpowiedniego poziomu. W ostatnim czasie wsparcia tego brakuje”.

„W tej sytuacji uznaję, że nie jestem w stanie dalej skutecznie realizować misji CEM i w dniu 31 maja złożyłem rezygnację z pełnionej funkcji dyrektora CEM" - dodał.

W liście do konsultantów prof. Klencki nie kryje, że nie zgadza się z zapowiadanymi zmianami. Zdaniem ustępującego dyrektora, przeprowadzanie PES wyłącznie na bazie pytań z ogólnodostępnej puli „doprowadzi do coraz szybszej erozji systemu egzaminacyjnego".

„W moim przekonaniu odbije się to negatywnie na systemie kształcenia lekarzy, a przede wszystkim przyspieszy proces postępującego spadku zaufania pacjentów do lekarzy" - napisał prof. Klenecki w swoim liście do konsultantów krajowych.

Więcej: rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.