Poznań: doktorat honoris causa dla jednego z twórców nanomedycyny

Autor: Nauka w Polsce/Rynek Zdrowia • • 04 czerwca 2014 10:24

We wtorek (3 czerwca) prof. Tadeusz Maliński z Uniwersytetu Ohio odebrał tytuł doktora honoris causa rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Jak podaje sewis Nauka w Polsce, promotor doktoratu, dziekan Wydziału Chemii UAM, prof. dr hab. Henryk Koroniak podkreślił, że dokonania profesora Tadeusza Malińskiego w dziedzinie biologii, chemii i medycyny stanowią niekwestionowany wkład w rozwój światowej nauki.

Prof. Maliński jest światowej sławy polskim uczonym, który pracuje w Stanach Zjednoczonych, wynalazcą w branży biochemicznej, ekspertem medycyny, farmakologii i inżynierii biochemicznej.

Rozgłos przyniosły mu dokonania i odkrycia w nanomedycynie - prof. Maliński był jednym z twórców tej gałęzi nauki. Dzięki swoim badaniom odkrył podstawowe molekularne mechanizmy takich chorób jak nadciśnienie, udar mózgu, zawał serca, epilepsja, choroba Parkinsona i Alzheimera.

Badania te przyczyniają się do rozwoju nowych, bardziej skutecznych leków stosowanych w leczeniu wielu z tych chorób.

Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl