Gdańsk: UG uruchamia nowe kierunki, m.in. genetykę i biologię eksperymentalną FOT. Fotolia; zdjęcie ilustacyjne

Nowe kierunki studiów stacjonarnych zaoferuje w nadchodzącym roku akademickim Uniwersytet Gdański. Znajdą się wśród nich m.in. genetyka i biologia eksperymentalna oraz ochrona zasobów przyrodniczych.

O nowościach, które wprowadzi uczelnia w roku akademickim 2018/2019 poinformowała rzecznik prasowa Uniwersytetu Gdańskiego (UG) Beata Czechowska-Derkacz. Jak wyjaśniła, nowa oferta UG, to studia "innowacyjne, uwzględniające współczesne cywilizacyjne wyzwania". Rzecznik dodała, że nowe kierunki powstały "we współpracy z ekspertami i przyszłymi pracodawcami", u których studenci odbywać będą studenckie praktyki.

Aż dwa nowe kierunki wprowadzi w nadchodzącym roku akademickim Wydział Biologii UG. Będą to genetyka i biologia eksperymentalna oraz ochrona zasobów przyrodniczych.

Pierwszy z tych kierunków ma łączyć wiedzę z zakresu genetyki, inżynierii genetycznej, biologii molekularnej, biochemii, biologii komórki, a także mikrobiologii medycznej i przemysłowej. Poza wiedzą teoretyczną, studenci mają też poznawać nowoczesne metody i narzędzia badawcze stosowane w tych dziedzinach.

W zamyśle uczelni studia te mają dać ich absolwentom wiedzę pozwalającą na rozwiązywanie problemów dotyczących m.in. chorób cywilizacyjnych, chorób zakaźnych i pozyskiwania nowych leków.

Adepci tego kierunku mają być też przygotowani do prac badawczych związanych z biotechnologią roślin, w tym zadań dotyczących z jednej strony ochrony przyrody, a z drugiej - modyfikowaniem żywych organizmów tak, by jak najlepiej służyły one gospodarce i ludziom.

W programie studiów zawarto też podstawy prawa i zarządzania firmą oraz kurs języka obcego, który ma pomóc w poznaniu specjalistycznej terminologii niezbędnej do wykonywania zawodu.

Anna Kisicka (PAP)