Ratownictwo: przetarg na system łączności
Ogólnokrajowy Cyfrowy System Łączności Radiowej ma podnieść skuteczność działań podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i ratownictwo.

Centrum Projektów Informatycznych MSWiA ogłosiło przetarg na zaprojektowanie, budowę i wdrożenie Ogólnokrajowego Cyfrowego Systemu Łączności Radiowej.
Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, budowa i wdrożenie zintegrowanego cyfrowego systemu łączności radiowej dla służb bezpieczeństwa publicznego i ratownictwa (OCSŁR-1) na terenie Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Gdyni, Sopotu oraz Górnośląskiego Związku Metropolitalnego (GZM), do którego należą Katowice, Gliwice, Zabrze, Bytom, Piekary Śląskie, Siemianowice Śląskie, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Jaworzno, Mysłowice, Tychy.
System zostanie uruchomiony także na terenie powiatów: gdańskiego, wołomińskiego, pruszkowskiego, warszawsko-zachodniego, piaseczyńskiego, otwockiego, legionowskiego, mińskiego, nowodworskiego, grodziskiego, wrocławskiego, poznańskiego oraz krakowskiego.
System cyfrowej łączności radiowej jest elementem działań CPI MSWiA podnoszących bezpieczeństwo obywateli, wśród nich Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego i sieci teleinformatycznej obsługującej numer alarmowy 112.
Realizacja projektu będzie kosztowała 500 mln zł (85 proc. wypłaci Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, a resztę - budżet państwa).
W ramach przetargu zostanie wyłonionych pięć firm, które muszą wnieść wadium po 2,5 mln zł. Umowy zostaną podpisane na trzy lata. Wśród zainteresowanych są m.in. Motorola, Asseco Poland, Comarch i Comp oraz Ericsson, IBM i Hewlett-Packard.
Termin składania ofert mija 14 września 2010 r.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)