×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Kielce: Punkt Obsługi Interesantów NFZ w nowej siedzibie

Autor: PAP/Rynek Zdrowia01 lipca 2019 15:40

Nową siedzibę Punktu Obsługi Interesantów Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia otwarto w poniedziałek (1 lipca) w Kielcach. Biuro znajduje się w ścisłym centrum miasta, w pobliżu dworca, przystanków komunikacji publicznej i urzędów.

Kielce: Punkt Obsługi Interesantów NFZ w nowej siedzibie
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Punkt zlokalizowano na parterze budynku przy Alei IX Wieków Kielc - w pobliżu m. in. Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, Urzędu Miasta w Kielcach.

Interesanci, aby załatwić swoje sprawy w NFZ - potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, złożyć wniosek na leczenie uzdrowiskowe, wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, założyć i potwierdzić profil zaufany pacjenta - nie muszą już jeździć do siedziby świętokrzyskiego NFZ przy ulicy Jana Pawła II. Punkt jest czynny w dni robocze w godz. 8.30 - 16 (w poniedziałki do godz. 17).

Jak mówiła dyrektor świętokrzyskiego oddziału NFZ Małgorzata Kiebzak, starania aby pacjentów z regionu obsługiwać w warunkach odpowiadających standardom obowiązujących w Funduszu, trwały wiele lat. Przypomniała, że oddział obejmuje swoim zasięgiem ponad 1,2 mln osób w woj. świętokrzyskim. - Lokalizacja w centrum miasta - bardzo dogodna jeśli chodzi o węzły komunikacyjne, klimatyzowane pomieszczenie, pięć stanowisk obsługi - wymieniała zalety punktu Kiebzak.

W uroczystości wzięli udział: wiceminister zdrowia, Maciej Miłkowski i prezes NFZ, Andrzej Jacyna.

Miłkowski przypomniał, że w ramach planowanego Centrum Usług Wspólnych NFZ docelowo wnioski o EKUZ będą realizowane elektronicznie, także świadczenia związane z potwierdzeniem skierowań. -Całość organizacji idzie w kierunku, aby pacjent jak najmniej korzystał z usług stacjonarnych, ale wiadomo że wiele rzeczy musi być jeszcze zrobione indywidualnie - zaznaczył wiceminister.

- Ta inicjatywa jest realizacją strategii Narodowego Funduszu Zdrowia, która przyjęliśmy w tym roku. Jednym z elementów tej strategii jest poprawa obsługi ubezpieczonych, wyjście na przeciw potrzebom - poprawa głównie w punktach obsługi ubezpieczonego. Także pracownikom będzie łatwiej pracować w lepszych warunkach, niż do tej pory - ocenił Jacyna.

W ostatni piątek czerwca w starej siedzibie punktu, świętokrzyski NFZ obsłużył - tylko w sprawie EKUZ - 700 interesantów. 

Katarzyna Bańcer

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum