Enel-Med szuka inwestora strategicznego
Już od kilku miesięcy to centrum medyczne prowadzi rozmowy z funduszami private equity i firmami ubezpieczeniowymi na temat dokapitalizowania spółki. Ostateczne decyzje w sprawie wyboru potencjalnego inwestora zapadną w drugiej połowie tego roku.
Tymczasem Enel-Med ogłosił wyniki finansowe za 2007 rok i podał, że zamknął go przychodami w wysokości 88,3 mln zł i 36 proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzedzającym.
Jak twierdzą w Enel-Med, dwucyfrowy wzrost to wynik inwestycji związanych z rozbudową sieci własnych placówek oraz zakupem aparatury medycznej. Wśród zrealizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych znalazł się m.in. nowy oddział Enel-Medu we Wrocławiu oraz Centrum Psychologiczne w Warszawie.
Największy udział we wzroście przychodów miała przy tym sprzedaż abonamentów medycznych dla klientów korporacyjnych, ubezpieczeń zdrowotnych dla klientów indywidualnych oraz usług diagnostycznych.
Te ostatnie usługi Enel-Med rozwinął, m.in. dzięki otwarciu w Centrum Teleradiologii w Mielcu pracowni rezonansu magnetycznego oraz uruchomieniu w warszawskim Szpitalu Bielańskim dwóch nowych pracowni USG i mammografii. Nie bez wpływu na wyniki pozostawał także rozwój usług stomatologicznych i protetycznych.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)