PAP/Rynek Zdrowia | 10-08-2020 18:19

69 mln zł na dwie nowe siedziby pogotowia w Szczecinie

Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie będzie funkcjonowała w dwóch nowych siedzibach; przy ul. Duńskiej i ul. Twardowskiego.

Fot. archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Przy ul. Duńskiej powstaje budynek, w którym znajdą się pomieszczenia dla ratowników i zaplecze garażowo-techniczne dla ambulansów - poinformowały w poniedziałek (10 sierpnia) służby prasowe pogotowia. Inwestycję realizuje Calbud.

Prace budowlane przy ul. Duńskiej rozpoczęto w marcu br. Zgodnie z umową ma być gotowa do czerwca 2021 r. Całkowity koszt tej siedziby to blisko 17 mln zł. Dofinansowanie w wysokości 8 mln zł pochodzi z urzędu marszałkowskiego. Pozostała kwota to wkład własny pogotowia.

Druga siedziba zlokalizowana będzie przy ul. Twardowskiego. Mają tam powstać dwa budynki; w jednym będzie część administracyjno-szkoleniowa, w drugim pomieszczenia dla zespołów ratownictwa i zaplecze garażowo-techniczne dla karetek.

Przy ul. Twardowskiego wykonano część wyburzeń, wycinkę drzew, powstały także sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna. Pogotowie przygotowuje się do ogłoszenia przetargów na wybór inżyniera kontraktu oraz na końcowy etap rozbiórek. Siedziba ma być gotowa do końca 2022 r.

Koszt siedziby przy ul. Twardowskiego to 52 mln zł. O budowę siedziby pogotowie zabiega od lat.

Dofinansowanie w wysokości 26 mln zł z ministerstwa funduszy i rozwoju regionalnego udało się pozyskać dopiero w tym roku - podało pogotowie. "Pozostała potrzebna kwota - zgodnie z wnioskiem przekazanym do wojewody zachodniopomorskiego, a następnie do ministra finansów - będzie pochodzić z budżetu urzędu marszałkowskiego (11 mln zł) i środków własnych WSPR (15 mln zł)" - poinformowano w komunikacie.

Pogotowie przez brakującą kwotę podjęło decyzję o zaciągnięciu kredytu, który zostanie częściowo spłacony w momencie sprzedaży nieruchomości przy al. Wojska Polskiego w Szczecinie.

"W ostatnim czasie budowa naszych nowych siedzib w Szczecinie stała się bardzo gorącym tematem" - powiedział cytowany w informacji dyrektor zachodniopomorskiego pogotowia Roman Pałka. Jak dodał, "niestety nie wszystkie prezentowane informacje są prawdziwe, a dzieje się tak w dużej mierze, dlatego, że o naszych inwestycjach często wypowiadają się osoby, które nie posiadają pełnej wiedzy na temat ich realizacji i planów finansowania".

"Zapewniam, że obie inwestycje są realizowane zgodnie z harmonogramami" - kontynuował Pałka. "Wszelkie spory, zbędne dyskusje i konflikty dotyczące obu siedzib i sposobów ich finansowania naprawę nie służą ich realizacji. Dodatkowo wprowadzają w błąd opinię publiczną" - dodał dyrektor.

Kacper Reszczyński (PAP)