Ubezpieczenia wzajemne? Jak się je poczuje, to nie można przestać

– Ubezpieczenia wzajemne sprzyjają indywidualnemu podejściu do każdego ubezpieczonego i dopasowaniu oferty do potrzeb. Wykorzystujemy nasz atut, jakim dla ubezpieczonych jest możliwość zwierania umów ubezpieczenia bez konieczności ogłaszania przetargów i związanej z tym biurokracji, a jednocześnie przy zachowaniu pełnej transparentności – mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński. Deklaruje, że ambitnym celem Towarzystwa na przyszłość jest miliard złotych przypisu składki.

  • Ci, którzy skorzystali z oferty ubezpieczeń wzajemnych, nie mają ochoty wracać do zakupu polis w formie przetargów.
  • Atutem TUW PZUW jest także tzw. proaktywna likwidacja szkód. Polega na rozwiązywaniu problemów, zanim dadzą znać o sobie.
  • Towarzystwo przekonuje do szybkiego zgłaszania tzw. niepożądanych zdarzeń, aby ubezpieczeni mogli uniknąć ewentualnych pozwów i postępowań sądowych.

– Najtrudniejszy jest pierwszy raz. Widać to po samorządach, które skorzystały z naszej oferty i nie mają już ochoty wracać do przetargów. Jak już ktoś „poczuje” ubezpieczenia wzajemne, to nie chce przestać – mówi prezes Kiliński w wywiadzie dla „Gazety Ubezpieczeniowej.

Jak podkreśla, ich zaletą jest formuła negocjacji, a więc dyskusje i uzgodnienia, na które nie ma miejsca przy sztywnych procedurach przetargowych. – Poprzedza je wnikliwa analiza specyfiki każdego samorządu, dzięki której identyfikujemy jego mocne i słabe strony. Finałem jest optymalna oferta – zarówno pod względem zakresu, jak i ceny, która jest dopasowana do możliwości finansowych samorządu – dodaje.

Ten model sprzyja „krojeniu oferty” pod potrzeby każdego ubezpieczonego. – Dlatego przenosimy go na ubezpieczenia zdrowotne – wyjaśnia Rafał Kiliński.

W przypadku ubezpieczeń dla podmiotów medycznych atutem TUW PZUW jest także tzw. proaktywna likwidacja szkód. Polega – jak mówi prezes – na rozwiązywaniu problemów, zanim dadzą znać o sobie.

– Dbamy o to, aby zapewnić właściwą komunikację między szpitalem a pacjentem i szukamy optymalnych dla wszystkich rozwiązań. Chodzi o to, żeby uniknąć ewentualnych pozwów i postępowań sądowych, które oprócz tego, że trwają latami, są dla pacjenta czy jego rodziny źródłem dodatkowej traumy. Celem jest jednocześnie obiektywne ustalenie, czy w ogóle doszło do szkody, a także ewentualnej odpowiedzialności za nią. Nad tym pracują nasi eksperci i prawnicy, którzy służą szpitalom wszechstronną pomocą – tłumaczy prezes Kiliński.

Zwraca przy tym uwagę, że „proaktywny” model współpracy z ubezpieczonymi podmiotami medycznymi pozwala ograniczyć negatywne skutki medyczne, a w konsekwencji – ryzyko odpowiedzialności ze strony lekarza, którzy w Polsce za błędy mogą być nawet pociągnięci do odpowiedzialności karnej. – Dlatego staramy się je promować, namawiając lekarzy do natychmiastowego zgłaszania niepożądanych zdarzeń, także wtedy, gdy sami czują się za nie odpowiedzialni. To warunek szybkiego kontaktu z pacjentem i szansa na rozwiązanie problemu – dodaje.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.