- Zarządzanie procesowe polega na tym, że zarządzający czy właściciel widzi szpital nie tylko przez pryzmat poszczególnych oddziałów czy jednostek administracyjnych, ale widzi je skośnie - poprzez wejście, przetwarzanie i wyjście. Druga cecha zarządzania procesowego jest taka, że każdy element podlega mierzeniu, bo mierzenie to zarządzanie - podkreślił.

Piotr Welenc zwrócił uwagę, że częste zmiany w prawie nie służą zarządzaniu jakością. - Od początku 2019 roku wprowadzono już ok. 90 tys. zmian, czyli dziennie powstaje prawie 300 aktów prawnych. Do tego dochodzą kontrole. Nasycenie kontrolami jest niesłychane. Kontrole nie są nastawione na pomoc szpitalom. Są ukierunkowane na wykrywanie nieprawidłowości i wynagradzane za to - ocenił Piotr Welenc.

Odnosząc się do tego wątku dyskusji Jarosław Fedorowski wskazał, że jedna ze strategii zarządzania polega na unikaniu kar. - Kiedyś wysokość kar była uzależniona od wysokości kontraktu dla oddziału. Teraz kary poszybowały, bo są uzależnione od wysokości całego ryczałtu dla szpitala należącego do sieci. Polska Federacja Szpitali alarmowała, że wysokość kar jest niewspółmierna do ujawnionych nieprawidłowości. Odzew resortu zdrowia na nasze uwagi jest pozytywny. Być może to się zmieni - podsumował prezes PFSz.

* Wszystkie wypowiedzi zanotowane zostały podczas sesji „Zarządzania szpitalem - wybrane zagadnienia”, która odbyła się 22 października w ramach XV Forum Rynku Zdrowia (Warszawa, 21-22 października 2019 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.