Leczenie amerykańskiego pacjenta, który twierdził, że jest ubezpieczony i posiadał dokument, kosztowało ok. 1000 zł. Okazało się jednak, że mógł on skorzystać z ubezpieczenia od 2000 zł. Po weryfikacji polisy, ubezpieczyciel odpisał oświęcimskiemu szpitalowi, że koszty leczenia należy pobrać bezpośrednio od pacjenta.

Pracownicy zostali przeszkoleni
- Pracownicy administracji szpitala pracują od poniedziałku do piątku od 7 do 15, ale przypadki, o których mówimy, dzieją się w różnych porach dnia i nocy, przez cały tydzień. Dlatego w tym zakresie przeszkoliliśmy pracowników szpitalnego oddziału ratunkowego, szczególnie recepcji izby przyjęć i rejestratorki, które od razu załatwiają sprawy ubezpieczenia z pacjentami - zaznacza dyrektor placówki.

Wyjaśnia, że pacjenci zostali podzieleni na kilka grup, a pracowników poinformowano, jakich dokumentów należy wymagać w zależności od pacjenta. Pokazano im też, jak wyglądają poszczególne dokumenty ubezpieczycieli w różnych krajach - przykłady zostały zaczerpnięte z akt.

- Rozwiązaliśmy też problem braku gotówki czy polskiej waluty, który zgłaszali pacjenci z innych krajów - poprzez uruchomienie terminala płatniczego. Mogą zapłacić kartą. Jesteśmy też w stanie wystawić od razu faktury, gdyż niektórzy ubezpieczyciele oczekują szczegółowego wyliczenia, jakie świadczenia medyczne w ramach kwoty zostały wykonane, szczególnie jakie badania przeprowadzono, ile kosztowały, ile kosztowała praca lekarza, gdyż inaczej ubezpieczeni nie mogliby liczyć na zwrotu wydatków - podaje Sabina Bigos-Jaworowska.

Zatrudniając nowych pracowników SOR, dyrekcja zwraca też uwagę na znajomość języka angielskiego. Osoby pracujące na recepcji powinny go znać przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Jak podkreśla dyrektor szpitala, to czy pacjent w stanie pilnym ma ubezpieczenie zdrowotne, nie jest priorytetem przy jego przyjęciu na SOR. Pacjent w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, również obcokrajowiec, jest zawsze przyjęty.

Sąd nakazał: budżet zapłaci za leczenie uchodźcy
- Jednak gdy lekarze zajmują się ratowaniem życia i zdrowia, administracja musi pilnować spraw formalnych. Jeszcze 8-10 lat temu zdarzało się ''przegapić'' koszty leczenia pacjenta spoza granic kraju, ale teraz uszczelniliśmy system. Zmobilizowała nas do tego m.in. Unia Europejska. Przedtem pacjenci z Czech, Słowacji czy Niemiec zawsze musieli zapłacić lub mieć dodatkowe ubezpieczenie - wyjaśnia.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.