Ważny komunikat z ZUS. Przerwa w działaniu Centrum Obsługi Telefonicznej

Autor: oprac. JKB • Źródło: ZUS, Rynek Zdrowia10 sierpnia 2022 07:30

ZUS wydał komunikat. 11 sierpnia w godzinach popołudniowych nie będzie można uzyskać informacji w indywidualnych sprawach w Centrum Obsługi Telefonicznej.

Ważny komunikat z ZUS. Przerwa w działaniu Centrum Obsługi Telefonicznej
ZUS przypomina o chwilowej niedostępności obsługi telefonicznej. Fot. Shutterstock
  • 11 sierpnia po godzinie 15 petenci nie będą mogli uzyskać w Centrum Obsługi Telefonicznej indywidualnej informacji dotyczących m.in. świadczeń emerytalnych - przekazał ZUS
  • Powodem planowanej przerwy jest realizacja procesu wyliczenia 14 emerytury

Zawieszenie obsługi telefonów

W oficjalnym komunikacie ZUS poinformował o chwilowej niedostępności Centrum Obsługi Telefonicznej. Z treści wynika, że 11 sierpnia po godzinie 15 nie będzie można uzyskać informacji w indywidualnych sprawach dotyczących zasiłków oraz świadczeń emerytalno-rentowych.

Powodem jest zbliżający się termin wypłaty tzw. czternastki:

Czasowy brak możliwości uzyskania informacji w wymienionych sprawach wynika z prac prowadzonych w systemie informatycznym ZUS w związku realizacją procesu wyliczenia 14 emerytury – czytamy.

Kiedy będzie wypłacona "czternastka"?

Przypomnijmy: 14 emerytura wyniesie 1338,44 zł – świadczenie będzie zwolnione z podatku dochodowego, zostanie jedynie pobrana składka zdrowotna.

ZUS podał, że terminy wypłaty wspomnianego świadczenia rozpoczną się 25 sierpnia. Inne terminy wypłat to:

  • 1 września,
  • 5 września,
  • 6 września,
  • 10 września,
  • 15 września,
  • 20 września.

Wstępne szacunki wskazują, że w 2022 roku na czternastą emeryturę może zostać przeznaczone nawet 11,4 mld złotych, z czego 9,5 mld zł dla świadczeniobiorców ZUS.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum