Turystyka medyczna - jest wiele do zrobienia

Autor: LJX/Rynek Zdrowia • • 01 października 2013 15:32

Turystyka zdrowotna nie jest zjawiskiem nowym, ale w ostatnich latach zyskała na znaczeniu, stając się dla niektórych państw ważnym sektorem gospodarki. Na globalnej mapie usług medycznych widać także Polskę, która osiąga w tej branży coraz lepsze wyniki. Jednak potencjał możliwy do wykorzystania jest znacznie większy.

Turystyka medyczna - jest wiele do zrobienia
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

W gronie państw, które przyciągają zagranicznych pacjentów można dzisiaj wymienić m.in. Tajlandię, Indie oraz Turcję. W krajach tych przybyło wiele placówek medycznych z wykwalifikowanym personelem medycznym i dobrym sprzętem. W połączeniu z atrakcyjną ceną usług stworzyło to produkt przyciągający rzesze pacjentów.

Zainwestowały także w promocję i marketing - zarówno ten oparty na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, jak i na nowoczesnych rozwiązaniach. Pacjent może dzisiaj bez problemu znaleźć w Internecie strony poświęcone turystyce zdrowotnej.

Kilka lat temu w Polsce powstała Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej, a Ministerstwo Gospodarki umieściło turystykę medyczną w programie promocji 15 branż będących naszymi specjalnościami eksportowymi.

Jednak jak oceniają specjaliści z branży, na realizację projektu trwającego kilka lat przeznaczono zaledwie 4 mln złotych. Jest to zbyt mała kwota, by można mówić o chęci konkurowania z liderami rynku. Brakuje także centrów informacyjnych, w których zagraniczni pacjenci mogliby uzyskać informacje w rodzimym języku.

Standardem na rynku medycznym są także systemy informatyczne, które z jednej strony gromadzą informacje o pacjencie, a z drugiej są w stanie dystrybuować je w bezpieczny sposób poza teren placówek medycznych.

- Obecnie coraz bardziej popularne stają się internetowe usługi dla pacjentów takie jak możliwość umawiania wizyt (eRejestracja) czy odbierania wyników badań bezpośrednio ze strony szpitala. Z pewnością jest to też wyraźny znak dla naszych zagranicznych sąsiadów, że poziom obsługi medycznej w naszym kraju jest na europejskim poziomie i jakiekolwiek obawy związane z jakością leczenia w Polsce nie mają pokrycia w rzeczywistości - mówi Tomasz Grudzień z firmy CompuGroup Medical.

Polska oferta medyczna może się stać magnesem przyciągającym do naszego kraju Niemców, Skandynawów czy Brytyjczyków. Jeżeli pacjenci przyjadą do naszego kraju i będą zadowoleni ze świadczonych usług, to w przyszłości mogą wrócić lub polecić konkretną placówkę członkom rodziny i znajomym.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
    PARTNER SERWISU
    partner serwisu

    Najnowsze