Turystyka medyczna - jest wiele do zrobienia

Turystyka zdrowotna nie jest zjawiskiem nowym, ale w ostatnich latach zyskała na znaczeniu, stając się dla niektórych państw ważnym sektorem gospodarki. Na globalnej mapie usług medycznych widać także Polskę, która osiąga w tej branży coraz lepsze wyniki. Jednak potencjał możliwy do wykorzystania jest znacznie większy.

W gronie państw, które przyciągają zagranicznych pacjentów można dzisiaj wymienić m.in. Tajlandię, Indie oraz Turcję. W krajach tych przybyło wiele placówek medycznych z wykwalifikowanym personelem medycznym i dobrym sprzętem. W połączeniu z atrakcyjną ceną usług stworzyło to produkt przyciągający rzesze pacjentów.

Zainwestowały także w promocję i marketing - zarówno ten oparty na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, jak i na nowoczesnych rozwiązaniach. Pacjent może dzisiaj bez problemu znaleźć w Internecie strony poświęcone turystyce zdrowotnej.

Kilka lat temu w Polsce powstała Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej, a Ministerstwo Gospodarki umieściło turystykę medyczną w programie promocji 15 branż będących naszymi specjalnościami eksportowymi.

Jednak jak oceniają specjaliści z branży, na realizację projektu trwającego kilka lat przeznaczono zaledwie 4 mln złotych. Jest to zbyt mała kwota, by można mówić o chęci konkurowania z liderami rynku. Brakuje także centrów informacyjnych, w których zagraniczni pacjenci mogliby uzyskać informacje w rodzimym języku.

Standardem na rynku medycznym są także systemy informatyczne, które z jednej strony gromadzą informacje o pacjencie, a z drugiej są w stanie dystrybuować je w bezpieczny sposób poza teren placówek medycznych.

- Obecnie coraz bardziej popularne stają się internetowe usługi dla pacjentów takie jak możliwość umawiania wizyt (eRejestracja) czy odbierania wyników badań bezpośrednio ze strony szpitala. Z pewnością jest to też wyraźny znak dla naszych zagranicznych sąsiadów, że poziom obsługi medycznej w naszym kraju jest na europejskim poziomie i jakiekolwiek obawy związane z jakością leczenia w Polsce nie mają pokrycia w rzeczywistości - mówi Tomasz Grudzień z firmy CompuGroup Medical.

Polska oferta medyczna może się stać magnesem przyciągającym do naszego kraju Niemców, Skandynawów czy Brytyjczyków. Jeżeli pacjenci przyjadą do naszego kraju i będą zadowoleni ze świadczonych usług, to w przyszłości mogą wrócić lub polecić konkretną placówkę członkom rodziny i znajomym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.