Szpitale na fejsie, czyli komu potrzebne są media społecznościowe?

Wśród podmiotów związanych z rynkiem ochrony zdrowia w mediach społecznościowych (ang. social media) świetnie radzą sobie fundacje, stowarzyszenia pacjentów i uczelnie medyczne. Nie odstają od nich szpitale, które za pomocą popularnych portali umacniają swoją markę i budują społeczność. Czy social media są jednak potrzebne każdemu szpitalowi?

Szpital Kliniczny nr 5 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach od lutego br. prowadzi fan page na Facebooku, a od kilku tygodni kanał na Youtube. Jak podaje Anna Ginał, rzecznik Szpitala Klinicznego Ceglana, lecznica chce korzystać z mediów, które nastawione są na interakcję użytkowników.

- Dzięki temu pacjenci mają szerszy dostęp do naszej oferty. Mogą zadań pytanie, wyrazić swoją opinię o placówce, poznać specjalistów pracujących w szpitalu na Ceglanej. Niedawno połączyliśmy potencjał profilu społecznościowego z kanałem na Youtube i pacjenci mogą oglądać materiały filmowe z operacji oraz wypowiedzi lekarzy. W Światowym Dniu Cukrzycy będzie to np. wypowiedź naszego specjalisty dotycząca powikłań okulistycznych w tej chorobie - wyjaśnia Anna Ginał.

Budowanie relacji
Jak przyznaje, z zainteresowaniem śledzi działalność w social mediach innych szpitali. Wśród nich wyróżnia m.in. fan page Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Bytomiu i Centrum Zdrowia Dziecka, czy zamieszczony na Youtube film promocyjny Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu.

- Wiele szpitali wciąż jednak zachowuje się tak, jakby media, w szczególności social media, nie istniały. Przez niektórych są one traktowane jak zabawa. Tymczasem jest to wartościowe narzędzie do budowania wizerunku placówki medycznej. Wiele mówi się obecnie o tym, że pacjent postrzega siebie jako konsumenta usług medycznych. Wymagania pacjentów rosną, chcą mieć wybór - zwraca uwagę Ginał.

W jej opinii, zamieszczanie na stronie szpitala jedynie informacji tekstowych i danych kontaktowych to obecnie za mało. Pacjenci chcą wiedzieć do jakiego specjalisty się udają, nie wystarcza im nazwisko na tabliczce.

- Ważne jest budowanie relacji z pacjentem i to, że jego polecenie, jego dobrą opinię o szpitalu zobaczą inni - jego znajomi i ich znajomi też. To właśnie umożliwiają portale społecznościowe. Nie bez znaczenia jest fakt, że nie wymagają, inaczej niż reklama, dużych nakładów finansowych. Wystarczy kreatywność osoby administrującej portal - podkreśla Anna Ginał.

Nie dla wszystkich?
W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 5 im. św. Barbary w Sosnowcu dwa razy do roku ukazuje się gazeta szpitalna. Lecznica nie ma profilu w portalu społecznościowym i nie zamierza go zakładać.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.