Rynek abonamentowy nadal ma duży potencjał

Autor: WOK/Rynek Zdrowia • • 21 listopada 2014 10:52

Chcemy pozostać firmą rodzinną z polskim kapitałem. Nadal stawiamy na konsekwentny, organiczny rozwój spółki. Nie planujemy jej sprzedaży inwestorowi strategicznemu - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED S.A.

Rynek abonamentowy nadal ma duży potencjał

RZ: - Jeszcze w listopadzie br. w Warszawie ENEL-MED uruchomi Klinikę Medycyny Estetycznej. Z tą dziedziną Państwa spółka wcześniej nie była kojarzona. Nowy kierunek rozwoju?
Adam Rozwadowski: - Jest to raczej uzupełnienie całej naszej dotychczasowej aktywności i oferty. Zaczynaliśmy 21 lat temu od stomatologii. Później, mając zadowolonych pacjentów korzystających ze świadczeń stomatologicznych - a tym samym grupę docelową - postanowiliśmy rozszerzyć zakres usług o działalność ogólnomedyczną.

Teraz uznaliśmy, że nasi pacjenci powinni być nie tylko zdrowi, ale ważne jest także, by dobrze wyglądali. Oczywiście jest to nowy segment w naszej działalności, jednak tego rodzaju usługi kierujemy właśnie do wspomnianej już grupy docelowej - osób korzystających już z naszej oferty i usatysfakcjonowanych jej poziomem. Z drugiej strony, rzecz jasna zdajemy sobie sprawę z tego, że rynek szeroko rozumianej medycyny estetycznej jest ogromny oraz, z wielu powodów, perspektywiczny.

Chciałbym jednak zaznaczyć, że wchodzimy w tę część „sektora estetycznego”, w którym niezbędni są lekarze, między innymi w zakresie chirurgii plastycznej, ale także specjaliści stomatologii estetycznej czy dermatologii.

- Inwestycje wymagają kapitału. Jakie są jego źródła, poza Giełdą Papierów Wartościowych, na której jesteście od 2011 roku?
- Jak już wcześniej informowaliśmy, postanowiliśmy sprzedać wydzieloną część naszego przedsiębiorstwa, czyli siedmiu centrów diagnostyki obrazowej. Z tej transakcji uzyskaliśmy 59 mln zł. Ta kwota stanowi obecnie bazę finansowania naszych przedsięwzięć inwestycyjnych planowanych na lata 2014-2016.

Cały wywiad z Adamem Rozwadowskim: Pozostaniemy firmą rodzinną 

Planujemy otwarcie w przyszłym roku Centrum Medycyny Sportowej na stadionie Legii Warszawa. To także, podobnie jak w przypadku medycyny estetycznej, pewne rozszerzenie, a zarazem uzupełnienie naszej działalności. Zresztą nie jest to dla nas zupełnie nowy obszar. Z Także w 2015 roku planujemy otwarcie drugiej przychodni we Wrocławiu z zaawansowaną stomatologią, finalizujemy podpisanie umowy na uruchomienie placówki wieloprofilowej wraz z diagnostyką obrazową w Katowicach.

- Pozostaniecie firmą rodzinną, czy może planowana jest kolejna spektakularna transakcja na naszym rynku medycznym, np. wejście do ENEL-MED-u dużego strategicznego inwestora?
- Chcemy pozostać firmą rodzinną z polskim kapitałem. Nadal stawiamy na konsekwentny, organiczny rozwój spółki oraz podnoszenie jakości świadczeń w długiej, wieloletniej perspektywie. Nie przewidujemy sprzedaży ENEL-MED-u inwestorowi strategicznemu, np. funduszowi inwestycyjnemu.

Dążymy do zwiększania przychodów m.in. na rynku abonamentów medycznych, który stanowi już 70 proc. naszej aktywności i wciąż wykazuje duży potencjał. Wzrost wartości sprzedaży, jaki uzyskaliśmy w tym segmencie w III kwartale 2014 r., wobec analogicznego okresu roku ubiegłego, sięga 21 proc., a więc dynamika jest bardzo wysoka. Chcemy też rozwijać ofertę komercyjnych świadczeń medycznych. Zakładamy wzrosty we wszystkich dziedzinach naszej aktywności.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum