Prywatny sektor skuteczniej walczy z nieodwoływaniem wizyt. Jakich używa narzędzi? Fot. Fotolia

17 milionów nieodwołanych wizyt w skali roku - liczba podana przez ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego dotyczy publicznej ochrony zdrowia, ale problem z tym zjawiskiem ma również sektor prywatny. Jak prywatne gabinety i poradnie radzą sobie z problemem, który również bije ich po kieszeni?

Iwona Dziedzic-Gawryś, rzecznik prasowy ZnanyLekarz.pl podaje, że miesięcznie poprzez ten portal umawianych jest 500 tys. wizyt u lekarzy i specjalistów, a skala nieodwołanych, niezrealizowanych wizyt wynosi średnio 9-10 proc.

- Ten niski procent wynika z wielu czynności, które prowadzimy jako portal, ale też podejmowanych przez same podmioty, do których można się umówić na wizytę za pośrednictwem kalendarza online, czyli m.in. przypomnienia SMS-owe lub e-mailowe o wizycie - mówi Rynkowi Zdrowia Dziedzic-Gawryś.

Nowym rozwiązaniem, które również może usprawnić ten proces jest narzędzie TuoTempo.

- Zwłaszcza w dużych placówkach medycznych może ono wspierać proces niwelowania nieodwoływanych wizyt, ponieważ zawiera liczne funkcjonalności, które przypominają o wizycie: SMS-owe, e-mailowe, rozwiązania z obszaru SoMe, np. powiadomienia poprzez WhatsApp, dedykowane kampanie informacyjne czy głosowe przypomnienia - wylicza rzecznik prasowa.

Do tego portal edukuje lekarzy, specjalistów, menedżerów placówek medycznych jak korzystać z w/w narzędzi.

- Z drugiej strony obserwujemy, że lekarze i placówki z sektora prywatnego wprowadzają swoje standardy. Zdarza się, że zamieszczają w regulaminie lub na swoim profilu w ZnanyLekarz informacje o konsekwencjach, również finansowych, jeśli pacjent stawi się na wizytę i jej nie odwoła. Ważne jest, że, aby dochodzić takich roszczeń, treść tego typu musi być dostępna dla pacjenta - podkreśla Iwona Dziedzic-Gawryś.

Jak to robią prywatni?
Przejrzeliśmy regulaminy kilkudziesięciu losowo wybranych prywatnych placówek ochrony zdrowia - od gabinetów lekarskich przez fizjoterapeutów po stomatologów - pod względem informacji o konsekwencjach nieodwoływania wizyt. Wydaje się, że szczególnie o swoje interesy troszczą się właśnie lekarze dentyści.

W regulaminach dla pacjentów wskazuje się, że umówioną wizytę należy odwołać co najmniej 24 godziny przed terminem (często ze wskazaniem: dzień roboczy przed), a opłaty za niezrealizowaną wizytę ustalone są w zależności od czasu zarezerwowanego na wizytę, np. 50 zł za 30 min, 100 zł za godzinę - najczęściej u stomatologów, ale też jedna opłata ''za gotowość'' np. fizjoterapeuty, czy psychologa 70-130 zł.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.