Problemy z Płatnikiem przy rozliczeniu składki rocznej. Co zrobić?
Jak podał Zakład Ubezpieczeń Społecznych, aby przygotować dokument ZUS DRA zawierający roczne rozliczenie za kwiecień 2023 roku, należy dokonać aktualizacji słowników i elementów programu Płatnik. W trakcie aktualizacji zostaną pobrane wymagane dane potrzebne do przygotowania rocznego rozliczenia składek.

- Istnieją dwa sposoby na zaktualizowanie komponentów i słowników programu Płatnik
- Pierwszym z nich jest automatyczna aktualizacja, która pobiera najnowszą wersję bezpośrednio z ZUS
- Drugim sposobem jest ręczna aktualizacja, która polega na pobraniu pliku z aktualizacją ze strony i zaimportowaniu go do programu
Naukowcy sprawdzili, jaka dieta sprzyja dłuższemu życiu
Jak zaktualizować Płatnika i pozbyć się problemów?
Aktualizacja automatyczna:
Po uruchomieniu programu Płatnik system sprawdza, czy słowniki i komponenty są aktualne. W przypadku braku aktualizacji, program wyświetli okno z prośbą o pobranie nowej wersji.
Po kliknięciu przycisku "Pobierz aktualizacje" program rozpoczyna proces aktualizacji, który kończy się statusem "Zaktualizowano". Po udanej aktualizacji status w oknie "Komponenty i słowniki programu" powinien wyświetlać "Aktualne".
Aktualizacja w trakcie pracy:
W menu programu Płatnik wybieramy "Administracja -> Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika". Po wybraniu tej opcji otwiera się okno "Aktualizacja komponentów programu i danych płatnika". Dalej postępujemy tak samo, jak w przypadku automatycznej aktualizacji.
Aktualizacja ręczna (z pliku):
Pobieramy plik aktualizujący słowniki i komponenty programu Płatnik (metryka.xml). Rozpakowujemy zawartość archiwum do wybranego katalogu. W programie Płatnik wybieramy "Administracja -> Aktualizuj komponenty programu - z dysku...". Po wyświetleniu okna "Aktualizacja programu i danych płatnika" klikamy "Pobierz aktualizacje". Wybieramy plik "metryka.xml" z dysku, który pobraliśmy wcześniej i klikamy "Zaimportuj".
Po wykonaniu aktualizacji program poinformuje o poprawności procesu.
W przypadku wystąpienia błędów podczas aktualizacji warto sprawdzić raport z przebiegu aktualizacji, który zawiera informacje o błędzie. Raport można uruchomić w oknie "Aktualizacja komponentów programu i danych płatnika", po kliknięciu przycisku "Przebieg aktualizacji". Po szczegółowe informacje o przebiegu aktualizacji ZUS odsyła do sekcji "Pobieranie plików aktualizacji...".
Nowe badania dotyczące korzyści z jedzenia arbuzów
ZOBACZ KOMENTARZE (0)